סערת חנן בן ארי "לא כל דבר נזקק לדעת תורתכם": הרב בני פרל תוהה על הביקורות

סערת הקליפ "אלא בי" של חנן בן ארי ממשיכה לעורר הדים, הרב בני פרל תוהה על ההבדלים ביחס שמקבל בן ארי משאר הזמרים הפונים לקהל הכללי: "מה זה מפריע לכם שהוא גם שומר מצוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/23 14:11 יא בטבת התשפג

"לא כל דבר נזקק לדעת תורתכם": הרב בני פרל תוהה על הביקורות
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת הקליפ של חנן בן ארי: לפני כשבוע שחרר הזמר חנן בן אר יאת שירו החדש "אלא בי", השיר עצמו אמנם זכה לביקורות טובות, אך קיבל גם ביקורות שליליות, בעיקר מצידם של אנשים ורבנים שלא ראו בעין יפה את הקליפ שכלל נשים רוקדות.

הפוסט של הרב פרל:

זווית אחרת לסערה שנוצרה, מביא הרב בני פרל. בפוסט בפייסבוק תוהה הרב פרל מדוע זוכה בן ארי ליחס ושואל האם עצם זה שהזמר פונה מצד אחד לקהל הכללי אך מצד שני בוחר לשמור תורה ומצוות מצדיק את הביקורות על יצירותיו.

"מה זה מפריע לכם שהוא גם שומר מצוות"

"פתאום נתגעשו ונרעשו רבני המגזר לדבר סרה בחנן בן ארי" פותח הרב פרל. "עשה לו הזמר כמין קליפ שלא נאה לטעמם וכולם יצאו מבוהלים ודחופים והדת ניתנה לכלל ישראל. לא על כל דבר צריך לדבר, לא כל דבר נזקק לדעת תורתכם, לא שאלו אתכם, אל תענו. שתיקה היא עניין של חכמה".

הרב ממשיך בטענתו: "מיני הזמר של חנן בן ארי לא מיועדים רק לקהל שומרי תורה ומצוות, הוא פונה לציבורים רחבים וכך מתפרנס יפה. הוא לא מיסיונר ולא מטיף, אין לו יעוד נשגב, לא להחזיר את עם ישראל בתשובה ולא להביא גאולה, בשביל זה יש את הרב בן ארצי וזה די והותר".

ארכיון

זמר של כולם. בן ארי | צילום: Yossi Aloni/Flash90

ובכן, בן ארי מייצר מוסיקה לכל ובין היתר הוא החליט לשמור מצוות" כותב הרב , "מה זה מפריע לכם שהוא גם שומר מצוות. הרי כאשר עומר אדם הכריז שהוא שומר שבת יצאה נפשכם אליו ועשיתם התרגשות עצומה, כך כאשר אביב גפן הואיל לשיר לחרדים, זאת למרות שיתכן שחלק מהקליפים שלהם לא צנועים (לא ראיתי אותם ומחילה אם טעיתי, אגב, גם את הקליפ של בן ארי עדיין לא ראיתי)".

"אתם אחראים לכך שהם מושפעים יותר מבעלי הפופ ופחות מגדולי ישראל"

"מה ההבדל? זה וזה מלחינים ומבצעים טובים ואחד החליט לשמור הרבה מצוות והשני חלק מהמצוות וקיצפכם יצא על זה ששומר הרבה. בכך אין הגיון ולא טעם. ברור שתענו לי: אבל צעירי הנוער ילמדו מבן ארי שכן הוא מהמגזר. זו לא תשובה, צעירי המגזר יכולים ללמוד מבן ארי או מגדולי הדור, אתם אחראים לכך שהם מושפעים יותר מבעלי הפופ ופחות מגדולי ישראל".

"וחלק מהסיבה לכך שצעירי הצאן לא מקשיבים לגדולי ישראל היא התאווה הלא ברורה שלהם לדבר על כל דבר. בן ארי עובד מתוך עולם פנימי שלו, עולם עשיר ורגיש אבל לא לכולם הוא נגיש. הדבר בהחלט בסדר. אין צורך, ממש אין צורך לדברר את עצמנו על כל עניין."

השיר של חנן בן ארי: