יהורם גאון חשף בכאב: "70 מבני משפחתו כולם נספו שם"

לרגל יום הקדיש הכללי, השתתף הזמר יהורם גאון בכתיבת ספר תורה לזכר מיליון וחצי הילדים שנספו בשואה והקורבנות שמקום קבורתם לא נודע. גאון שיתף בסיפור של אביו ועל נוכחות השואה בביתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 18:08 י בטבת התשפג

יהורם גאון חשף בכאב: "70 מבני משפחתו כולם נספו שם"
יהורם גאון, צילום: Yossi Zamir/FLASH90

חוזר לזיכרון השואה המשפחתי: לרגליום הקדיש הכללי השתתף הזמר וזוכה פרס ישראל, יהורם גאון יחד עם עשרות ניצולי שואה בכתיבת ספר תורה לזכר מיליון וחצי הילדים שנספו בשואה והקורבנות שמקום קבורתם לא נודע. המרכז הבינלאומי "שם עולם" לזכרון השואה החל בכתיבת ספר תורה אשר ישמש ניצולי שואה במשלחות זיכרון לפולין.

ספר התורה שנכתב הינו קטן מימדים וישמש משלחות זיכרון לפולין. רבים מעם ישראל בארץ ובתפוצות תרמו את ספר התורה הייחודי אשר יהווה אות ושם עולם נצחי לנשמותיהם של כלל הילדים בשואה והנספים שמקום קבורתם לא נודע.

אירוע כתיבת ספר התורה

אירוע כתיבת ספר התורה צילום: יעקב מאוטנר

"היתה לו משפחה ענפה מאוד שנשארה שם"

הזמר וחתן פרס ישראל, יהורם גאון אשר השתתף בכתיבת ספר התורה שיתף בסיפור משפחתו: "כבר בשנת 1922 אבי עזב הכל ואת הוריו בבוסניה והגיע ארצה כדי ללמוד להיות מורה, ואף היה התלמיד הראשון בבית המדרש העברי למורים בירושלים. היתה לו משפחה ענפה מאוד שנשארה שם ולרוע מזלם נותרו שם. אף פעם לא דובר אצלנו בבית נושא השואה, מאחר ואני חושב שאבא שלי לא היה יכול לעמוד בכאב הנורא הזה, ש-70 מבני משפחתו כולם נספו שם".

יהורם גאון וספר התורה

יהורם גאון וספר התורה צילום: יעקב מאוטנר

הרב אברהם קריגר, ראש המרכז הבינלאומי "שם עולם" ציין: "לפני 80 שנה, גורשו כ-20,00  ילדים מגטו לודז' למותם במחנה ההשמדה חלמנו באחד המעשים האכזריים בשואה שזכה לכינוי 'אקציית הילדים'. היום, אנו מעלים על נס בספר התורה שיעמוד כאות עולם, את זכרם יחד עם מיליון וחצי הילדים שנספו בשואה וכל חטאם היה שנולדו יהודים לצד זכר הרבים שמקום קבורתם לא נודע. במסעות הזיכרון הרבים לחינוך הדור הבא במחנות ההשמדה בפולין, תלמידי ישראל יזכו לקרוא בספר התורה ולנצור את זכרם של הנספים".