אביב אלוש ראה את השבעת הממשלה וחשב על יוסף ואחיו

אביב אלוש ראה את השבעת הממשלה, קרא את פרשת השבוע וההפטרה והבין דבר אחד חשוב: האחדות בעם. "קשה לנו לראות את זה כשאנחנו בתוך הסיטואציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/22 21:02 ז בטבת התשפג

אביב אלוש ראה את השבעת הממשלה וחשב על יוסף ואחיו
צילום: Flash90

"פרשת האחדות והחיבור": השחקן המצליח אביב אלוש ראה השבוע כמו רבים בעם את השבעת הממשלה והקיטוב הגדול בעם. אחרי שהוא קרה גם את פרשת השבוע ואת ההפטרה הוא הבין משהו על מצב האחדות בעם ישראל. בהקבלה לסיפור של יוסף ואחים מבין אלוש, כי רק הבנה שהכל מגיע מתוך מהלך אלוקי, יכול להביא אותנו להשלמה עם המצב, גם אם פוליטית אנחנו פחות מתחברים.

אלוש מתחיל עם פרשת השבוע ומספר את סיפורו של יוסף מול האחים ומסביר שיוסף מוחל לאחים על מה שעשו לו בטענה כי הכל בעצם מגיע מהבורא ובסופו של דבר יוכל יוסף לסייע למשפחתו ואביו בעת הרעב. "אנחנו לומדים מיוסף יסוד מאוד גדול" כותב אלוש "שחייבים לאמץ אותו לחיים שלנו גם הפרטיים וגם הכלליים. כל מה שעובר עלינו וקורה במציאות שלנו הוא בהשגחה פרטית והכל לטובתנו ומדויק עבורנו גם אם קשה לנו להאמין ולראות את זה".

ממשלת ישראל ה-37

ממשלת ישראל ה-37 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפוסט המלא של אביב אלוש:

"כמעט תמיד אנחנו אומרים בדיעבד איזה מזל שככה היה"

"כי בתכלס" מסביר אלוש, "כמעט תמיד אנחנו אומרים בדיעבד איזה מזל שככה היה... מזל שהיא נפרדה ממני או מזל שפיטרו אותי מהעבודה וכו'... כי אם זה לא היה קורה אז בחיים לא הייתי מגיע לכך וכך... הבעיה היא שקשה לנו לראות את זה כשאנחנו בתוך הסיטואציה".

"הלב יכול להיות נקי כשמבינים שהאדם שמולנו הוא שליח מהבורא עבורנו" מסביר אלוש ומקשר את זה למצב הפילוג בעם, "כמה כעס ושנאה האמונה הזו יכולה לחסוך מעצמנו ובכלל מהאנושות כולה.
ואם נשליך את הרעיון הזה על המצב שלנו בעם ובכנסת ישראל כמה טוב אנחנו נוכל לעשות פה...?"

אלוש מסביר: "רק ככה נצליח להתחבר להתאחד ולנקות את הלב.".

"האחריות שלנו בראש ובראשונה היא לשנות את השיח ולראות את האדם שמולנו את השליח שהוא עבורנו וכדי לגשר על הפערים אנחנו צריכים להיות רגישים אחד כלפי השני ולנסות להרגיש אחד את השני ולא לגרש את מי שלא חושב או נראה כמונו רק ככה נצליח להתחבר להתאחד ולנקות את הלב.
הפילוג בעם הוא לא דבר חדש והוא חלק מסיפור ארוך ארוך שסופו להסתיים ובהפטרה של השבת הנביא יחזקאל מתנבא על האחדות הזאת בינינו שאני מקווה ומייחל שתגיע כבר היום.
(ממליץ לקרוא)".