"ראי סבתא את נינך מתמנה להיות שר האוצר במדינת ישראל"

שר האוצר והשר הנוסף במשרד הביטחון נשבע אמונים, ולאחר מכן לא שכח להודות לסבתותיו: "אני עומד כאן היום, רוקם עוד חוליה בשרשרת הדורות של עמנו ומשפחתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 21:34 ה בטבת התשפג

"ראי סבתא את נינך מתמנה להיות שר האוצר במדינת ישראל"
סמוטריץ', צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נשבע היום (ה') אמונים ככל שרי הממשלה ה-37. טקס חילופי שרים במשרד האוצר בין השר היוצא אביגדור ליברמן לסמוטריץ' יתקיים ביום ראשון בשעה 13:30. לאחר שנשבע אמונים במליאת הכנסת, פרסם השר הנכנס רשומה מרגשת בחשבון הפייסבוק שלו.

"ראי ראי סבתא את נינך היום הזה"

סמוטריץ כתב: "ראי סבתא יוכבד ז"ל, שהחיילים התורכים הרביצו לך בקת הרובה לעיני תשעת ילדייך הרעבים כדי לחמוס ממך את קמח הדורה וקמח החומצה הדלים שהיו לך במטולה, וכשהתחננת שלא יקחו מילדייך את פת לחמם האחרונה הצליף עלייך הוא בשוט תוך התעלמות מילדייך הצווחים. ראי ראי סבתא את נינך היום הזה מתמנה להיות שר האוצר במדינת ישראל העצמאית והריבונית.

"ואת סבתא דינה הנצ'ה ז"ל, שהקמת עם סבא ר' דוד אייזנברג ז"ל את יסוד המעלה, ועל מזבח הארץ הקרבת שני בנים, אחד במחלת המאלריה והאחר שהשכים קום לעבוד בשדה ונרצח באכזריות ע"י בני עוולה ערביים, וכל זה לא שבר את רוחך ולא גרם לך להעלות בדעתך לחזור לגור עם הורייך בגולה. הסתכלי ממרומים על נינך".

"ואת סבתא ברוריה ז"ל, אוד מוצל מאש שעלית מן האפר של השואה האיומה בגפך כשגדשה כוס התרעלה ועלתה על גדותיה, והקמת כאן עם סבא יעקב ז"ל משפחה לתפארת, שהלכה וגדלה עם מדינתנו האהובה. שאי עינייך וראי את נכדך זוכה לקחת חלק בהמשך מפעל התחיה הלאומי שלנו".

לסיום כתב: "ראו ושמחו סבתותיי, כי יש שכר לפעולתכן, ובזכותכן אני עומד כאן היום. רוקם עוד חוליה בשרשרת הדורות של עמנו ומשפחתנו וממשיך לשאת את הלפיד".