מרים פרץ פורשת לגמלאות: "עשייה חינוכית מהווה עבורי נחמה גדולה"

אשת החינוך וכלת פרס ישראל פרשה מחינוך, עיסוקה ב-58 השנים האחרונות, ונפרדה: "בורכתי בשני בתים. מי שעוסק בחינוך תמיד ישאר מחנך. זכות גדולה להיות שותפה בבניין אזרחי המדינה העתידיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/22 19:41 ל בכסלו התשפג

מרים פרץ פורשת לגמלאות: "עשייה חינוכית מהווה עבורי נחמה גדולה"
מרים פרץ, צילום: yonatan Sindel/Flash90

מרים פרץ פורשת לגימלאות. אשת החינוך הוותיקה, זוכת פרס ישראל, עוזבת את ההוראה אחרי עשרות שנים ונפרדת בפוסט מרגש. "אחרי שנות עשייה חינוכית בתפקידים שונים, אני פורשת לגמלאות. העיסוק בחינוך הוא עבורי זכות גדולה ושליחות, היכולת לגעת בלבבות תלמידים רבים, להיות שותפה בבניין אזרחי המדינה העתידיים, אלה הם דור העתיד".

"אין זכות גדולה"

האם השכולה המשיכה: "אין זכות גדולה מזו ואני חושבת שבורכתי בשני בתים: האחד, בבית שלי עם אליעזר אישי היקר ז"ל והבית השני, במערכת החינוך בה עבדתי 58 שנים מאז היותי בת 18 במגוון תפקידים. בימים אלה מסתיים פרק משמעותי בחיי, אבל מי שעוסק בחינוך הוא לא נפרד מהחינוך, הוא תמיד ישאר מחנך, זה מפעל חיים!".

היא התחייבה כי תמשיך בפעילותה למען עם ישראל: "אני אמשיך לתרום ולשרת את המדינה הזאת, אמשיך להיפגש עם בני הנוער כי עשייה חינוכית מהווה עבורי נחמה גדולה. ניהלתי בית ספר גדול במשך 20 שנים וכשנכנסתי לבית הספר בכל בוקר התפללתי תפילה - תפילתו של "רבי נחוניא בן הקנה" בכניסתו לבית המדרש היה מתפלל 'שלא תארע תקלה על ידי'".

מרים פרץ

בנט מעניק לפרת את פרס ישראל | צילום: הדס פרוש פלאש 90

"באתי ביראת קודש למערכת החינוכית"

היא סיימה: "באתי ביראת קודש למערכת החינוכית והתפללתי שלא תארע תקלה על ידי. כשסיימתי בכל יום את עבודתי הודתי על חלקי באותו יום. גם עכשיו, אני מודה לכל אלה שהיה להם חלק בחיי בעשייה החינוכית שלי. אנחנו לא נפרדים, אני ממשיכה! שיהיו לנו רק בשורות טובות ורק שמחות".