זה הגיע: המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית התכנסה לראשונה

כינוס ראשון של מועצה הציבורית של בית הציונות הדתית שיפתח את שעריו לראשונה בחנוכה לציבור הרחב: "ילווו את המקום בחינוך ובמחקר וישפיעו על המרחב הציבורי במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 20:59 יח בכסלו התשפג

זה הגיע: המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית התכנסה לראשונה
הכינוס הראשון, צילום: יוסי זליגר

רגע לפני הפתיחה לציבור הרחב בחג החנוכה, התכנסה לראשונה המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית. הכינוס נפתח בקביעת מזוזות על ידי רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה לוי, ולאחר מכן קיבלו חברי המועצה סקירה מפי הרב גד ברטוב מצוות ההקמה ומנהל החינוך במחקר, אשר הסביר את החשיבה החינוכית והפדגוגית שעמדו בבסיס הקמת המרכז ומכון המחקר במקום.

חברי המועצה סיירו במרכז המבקרים החוויתי ואשר מספר את סיפורה של הציונות הדתית שהשפיעה ומשפיעה על ישראל כתנועה רעיונית וכציבור באופן חסר תקדים מאז קום המדינה ועד היום. לצד זאת עוסק המרכז גם בדילמות המעסיקות את הציבור הדתי לאומי ובאתגרים הניצבים לפתחה של הציונות הדתית. 

"חלום שמתגשם"

נשיא בית הציונות הדתית צבי צויבל שיזם ופעל להקמת המרכז בשנים האחרונות בירך את חברי המועצה הציבורית ואמר בהתרגשות כי מדובר בחלום שמתגשם.

יו"ר המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית, מאיר בן שבת: "נרתמנו יחד למיזם הזה מתוך רצון להשפיע על דמותן של החברה ושל המדינה. למרות הישגיה העצומים של המדינה, איננו רשאים לנוח על זרי הדפנה. עלינו להמשיך את המפעל ההיסטורי של הציונות הדתית ולבנות קומות נוספות בבית הלאומי של העם היהודי".

פיני אפרתי, מנכל בית הציונות הדתית סיכם, ואמר כי "ההתכנסות הראשונה של המועצה הציבורית שתלווה את המקום בתחומי החינוך והמחקר. החברים שמגיעים מכל תחומי העשייה בחברה הישראלית ישפיעו בעצם חברותם במועצה על המרחב הציבורי במדינת ישראל. מרגש לקבוע מזוזה בבית הציונות הדתית חלום של מו"ר הרב נריה זצ"ל, יומיים לפני יום הזיכרון שחל ביט' כסלו״

צילום: יוסי זליגר

בית הציונות הדתית המשמש כמרכז חינוכי חדשני ברוח הציונות הדתית, צפוי להיפתח לראשונה לקהל הרחב בימי ראשון, שלישי וחמישי של חופשת החנוכה במחיר סמלי ובהרשמה מראש. 

בכינוס השתתפו רב העיר פ״ת הרב מיכה לוי, עו"ד צילית יעקובסון, הרבנית יפה גיסר, סגנית ראש החמ"ד אתי אורלב, רם זהבי, פרופ' יצחק קראוס, פרופ' תא"ל יעקב נגל, הרב דורון פרץ ועו"ד רז נזרי, שירית אביטן כהן. הכינוס החגיגי אותו הובילו יו״ר המועצה הציבורית של בית הציונות הדתית, מאיר בן שבת, מנכ״ל בית הציונות הדתית, פיני אפרתי וצבי צביבל נשיא המרכז.