האירוע שגרם לטלי גוטליב לחשוף צד רגיש: "התפרצתי וכל כך התביישתי"

חברת הכנסת מציגה בדרך כלל דמות קשוחה, אבל בכנס בנושא אוטיזם לילדים חשפה גוטליב צד רגיש בהתמודדות עם ביתה שמתמודדת עם אוטיזם בעצמה: "לאפשר להם לחיות בכבוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 12:55 יג בכסלו התשפג

האירוע שגרם לטלי גוטליב לחשוף צד רגיש: "התפרצתי וכל כך התביישתי"
טלי גוטליב, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצד האחר של טלי גוטליב: חברת הכנסת טלי גוטליב מציגה בדרך כלל דמות קשוחה, אבל כנס שנערך בכנסת הוציא מחברת הכנסת צד אחר, במיוחד כשדיברה על ביתה. את הכנס בשיתוף "אותי - עמותה ישראלית לאוטיזם" יזמה חברת הכנסת מיכל וולדיגר. בכנס דיברה גם חברת הכנסת גוטליב ושיתפה על התמודדותה עם ביתה המתמודדת עם אוטיזם.

הצד האחר של טלי גוטליב

"החובה של כולנו היא לאפשר להם לחיות בכבוד" פתחה גוטליב את דבריה בכנס, "אני לא מתכוונת להתנצל על זה ולהסביר את זה כי זר לא יבין זאת". בהמשך חשפה חברת הכנסת רגע אחד אישי מייחסיה עם ביתה ואמרה: "סף הסבלנות שלי מאד גבוה לבתי, אבל אתמול אחרי יום קשה התפרצתי. היא הסתכלה עלי וכל כך התביישתי ונגעלתי מעצמי".

"אוטיזם זה משהו שלא דומה לשום דבר"

גוטליב סיימה את דבריה ואמרה לנוכחים: "אוטיזם זה משהו שלא דומה לשום דבר, אם יש משהו שהופך אדם לכזה עם מוגבלות, צריכה להיות לו קבוצת שווים. לאוטיסטים אין קבוצת שווים". גם חברת הכנסת וולדיגר, יוזנת הכנס דיברה במהלכו ואמרה: "אני מאמינה בחוכמת ההמונים, ככל שנעשה יותר ביחד נוכל להגיע יותר רחוק. יש לי הרבה תוכניות בנושאים האלה ואדחוף אותם בכל הכוח כחברת קואליציה".

טלי גוטליב עם ביתה

טלי גוטליב עם ביתה צילום: ללא

השתלבות אנשים עם אוטיזם בשוק העבודה

כמו כן, נשא דברים בני ווקספרס, אדם עם אוטיזם שהשתלב בשוק העבודה בזכות תכנית להכשרה והשתלבות בתחום הפיננסים לאנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה מעל גיל  21, של "אותי - עמותה ישראלית לאוטיזם": "אני עובד באוניברסיטת בן גוריון באגף הכספים וניהול חשבונות. אני מרגיש שבעבודה הזאת אני מממש את הפוטנציאל שלי. אני מרוצה כי אני עובד בעבודה משמעותית במקום שמכבד את עצמו ואותי, ומרוויח משכורת כמו כל אדם".