הדוגמנית שגדלה בבית דתי: "הלוואי שהייתי ב-100% צניעות"

הדוגמנית עלמה קאן חושפת בראיון את מאוחרי הקלעים של עולם הדוגמנות, את הילדות בבית הדתי ובאולפנה וגם חושפת איך הגיב הרב כשרצתה להחליף את השם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/22 09:24 ח בכסלו התשפג

הדוגמנית שגדלה בבית דתי: "הלוואי שהייתי ב-100% צניעות"
דוגמנית. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

הדוגמנית שלמדה באולפנה מדברת: השם עלמה קאן עדיין לא מוכר כל כך בישראל, אבל הדוגמנית הצעירה, בוגרת האולפנה שגדלה בבית דתי מצטלמת בקמפיין אחר קמפיין בחו"ל ונוחלת הצלחה. בריאיון לגזין fashion forward מבית mako היא מספרת על העצה מהרב כשרצתה להחליף את השם, הילדות כנערה דתיה ועל הקווים האדומים בעום הדוגמנות.

החליפה את השם בעצת רב

עלמה בכלל נולדה לשם הודיה כהן מראשון לציון, אך ככל שהתבגרה רצתה הנערה שם ייחודי יותר, אז בהמלצת הרב שלה באותה תקופה, החליפה את השם לאודיה. בהמשך, לפני שנכנסה לעולם הדוגמנות הוסיפה גם את השם עלמה. ואיך כהן הפך לקאן? "קאן זה פשוט משחק של כהן" היא אומרת ומסבירה על החילופים התכופים בשם שלה בחיי היום יום: "יש את 'עלמה', שאותה מאפרים ומצלמים בעבודה, ו'אודיה' זה של הבית. יש הפרדה בין שני העולמות. בלימודים אני עלמה כהן".

אחד הקמפיינים של קאן:

"בן פורת יוסף"

על החיבור לעולם הדתי היא אומרת: "אני לא מגדירה את עצמי כדתייה. כי נכון, אני לא שומרת על צניעות ב-100%, אבל אני מרגישה דתייה ואני מקיימת ועושה, אני שומרת חגים, שומרת שבת, שומרת צומות, שומרת בשר וחלב, אני באמת עושה הכל. אני משתדלת להיות בצניעות והלוואי שהייתי ב-100%, אבל אני לא. אם הייתי אומרת שאני שומרת מסורת, שבת או כשרות, היו מוחאים לי כפיים, אבל אם אני אגיד שאני דתייה אבל לא כל כך מתלבשת צנוע, יגידו 'לא, זה לא בסדר, את לא דתייה".

בהקשר הזה מסמנת קאן גם את הקווים האדומים שלה בעולם הדוגמנות ואומרת: "אני עקשנית, כי אני יודעת שאם את נותנת פתח לדבר אחד זה לא נגמר שם והגבול הוא דק ואם רוצים אז ייקחו". ראן מוסיפה: "הציעו לי קליפ שווה עם זמר מוכר, אבל הייתי צריכה להיות קרובה אליו ואני לא מסכימה לזה, גם אם זה יעשה לי כותרת או שתיים. זה לא מעניין אותי".

מאוחרי הקלעים של אחד הקמפיינים:

יוצאת לאולפנה עם פיג'מה וחצאית

עלמה קאן משתפת בילדות באולפנה על רקע המראה החיצוני: "בבית לא היה לזה מקום. אבא שלי מאוד מפחד מעין הרע, ותמיד אם מישהו אמר לי שאני יפה הוא היה אומר לי להגיד 'בן פורת יוסף'. זה לא נתן לי תחושה שזה לא בסדר להיות יפה, זה הבהיר לי שאני לא צריכה לתת לזה מקום, כי זה לא מה שחשוב. הייתי יוצאת לאולפנה עם הפיג'מה שישנתי איתה, עליה שמה את החצאית, וזהו. לאף אחד לא היה אכפת מי אני ומה אני לובשת".