חצי שנה לתאונה של האושיה הסרוגה: "מאישה חזקה הפכתי להפך הגמור"

ממש לפני חצי שנה עברה ענהאל שמואלי תאונת דרכים, כזו ששינתה את חייה: "הרבה אמרו לי אחרי התאונה שזה משנה חיים, אבל לא האמנתי, כולה כאב!" | על הזוגיות שהשתנתה בעקבות התאונה: "אין אדם אחד בעולם שהזוגיות שלו לא עוברת שינוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/22 08:23 א בכסלו התשפג

חצי שנה לתאונה של האושיה הסרוגה: "מאישה חזקה הפכתי להפך הגמור"
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

התאונה שעברה בחודש מרץ האחרון לא עוזבת אותה וענהאל שמואלי ממשיכה לחשוף ממה שעובר עליה מאז אותו יום ששינה לה את החיים. "אני לא אותה ענהאל, והזוגיות שלי השתנתה", כתבה בפוסט חדש בחשבון האינסטגרם שלה.

ענהאל שמואלי

ענהאל שמואלי

"עקיבא חייב לעזוב הכל ולהיות עם הבנות"

אתמול מלאה חצי לתאונת הדרכים ששינתה את חייה ואת הזוגיות שלה עם עקיבא בעלה: "כבר תקופה שאני מנסה לקבל ולהסכים עם העובדה שהשתנו לי החיים. לקח לי זמן לשתף ולדבר על זה, אבל הידיעה שזה יעזור למי מכן היא הסיבה לשיתוף שלי. מאז התאונה השתנה הפאזל הזוגי שלנו. זה הפך לנו את החיים מהסיבה הפשוטה שהחוזקות שבי הפכו לחולשות שלי. לכל זוג יש הסכם בלתי כתוב מה תפקידו במערכת הזוגית, מה הוא תורם לה, מה הוא נותן לזוגיות שאותה הם בנו".

"ביום אחד ההסכם בנינו השתנה" כך היא כותבת, "מבלי שבחרתי בזה, פתאום מהאישה היציבה והחזקה שאני הפכתי להפך הגמור. זה לא קל". שמואלי מרחיבה וכותבת שכל השיגרה משתנה, "יש התקפים פתאומיים של כאב בלתי נסבל ברגל שמאל, עקיבא חייב לעזוב הכל ולהיות עם הבנות או לחלופין לפנות אותי לקבל זריקה כי אין לי את היכולת ללכת באותם רגעים. מצב הזוי וסוראליסטי. הרבה אמרו לי אחרי התאונה שזה משנה חיים, אבל לא האמנתי מה משנה חיים?! כולה כאב!". 

שום דבר ממה שמחזיק זוגיות לא היה לי בראש כתנאי לזוגיות יציבה

שמואלי חוזרת לימים שלפני החתונה שלה, עד לשם: "כשבחרתי את עקיבא הייתה לי 'רשימה' מכובדת בה היה מפורט מה אני לא רוצה בגבר. לגבי מה אני כן רוצה ?! לא היה לי כיוון, אבל בגדול שום דבר ממה שמחזיק זוגיות לא היה לי בראש כתנאי לזוגיות יציבה. אנחנו מוזנים מתמהיל של בולשיט וסיסמאות של מה אמור להיות בגבר או באישה שאיתם נבנה בית, כשבפועל אין אדם אחד בעולם שהזוגיות שלו לא עוברת שינוי. אצלי זה בגלל תאונה, אצל אחר זה משבר גיל ה-40 אצל מישהי נוספת זה בכלל יהיה בגלל אחד הילדים".

בשורה תחתונה אומרת שומאלי, מי שהתחתנת איתו בוודאות לא אותו אדם שבחרת בו. "לא מזמן ברגע של בכי ומשבר שאלתי את עקיבא - 'בכנות, קשה לך? היית שמח לאישה אחרת?'. והוא ענה בכנות: 'קשה, כן. אבל כמה טוב שהחיים משנים אותנו, אחרת איזה משעמם היה לנו…". 

"פרטנר לחיים שיצעד איתך את המסע הזה שנקרא זוגיות"

לסיום היא כותבת כי היא לא מאחלת לאף אחד לעבור תאונת דרכים כדי לעבור שינוי כל שהוא, "אבל" היא מוסיפה, "כן לזכור מה חשוב באמת בזוגיות, וזאת שותפות! פרטנר לחיים שיצעד איתך את המסע הזה שנקרא זוגיות זה הקריטריון היחידי שלא ישתנה עם מה שהחיים יזמנו".