גבר זר פרץ לביתה של אושיית האינסטגרם הדתייה: "הרגשתי חסרת אונים, הבכי לא עצר"

נטע ברודיאנסקי, מדריכת נישואין וכלות עם כמעט חמישים אלף עוקבים באינסטגרם, שיתפה בחוויה הקשה שעברה כאשר גבר זר פרץ לביתה: "בבית שלי, במקום הכי בטוח שלי עומד אדם זר שמקלל אותי; אני מבקשת מכן שלא נשתוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 13:49 כו בחשון התשפג

גבר זר פרץ לביתה של אושיית האינסטגרם הדתייה: "הרגשתי חסרת אונים, הבכי לא עצר"
נטע ברודיאנסקי, צילום: דוד ברודיאנסקי

כוכבת האינסטגרם הדתייה, נטע ברודיאנסקי, אחת ממדריכות הכלות המפורסמות בישראל שמייעצת לזוגות, כלות ורווקות, חגגה רק לפני שבועיים את יום הולדתה ה-27 וכבר חוותה חוייה קשה אותה היא בחרה ברשתות. בפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, שיתפה עם עשרות אלפי עוקבים את האירוע המטריד אותה עברה.

"מישהו נכנס למקום הכי בטוח ואישי שלי ללא רשות"

היא פתחה: "היום בשעות הבוקר בהיותי מסתגרת בחדר, חולת קורונה ועייפה ברמות, שומעת דפיקות בדלת. אין לי כוח לפתוח ואני גם יודעת שאף אחד לא אמור לבוא. פתאום שומעת צעדים של מישהו בתוך הבית. אולי זה אחד העובדים של התמ"א, ואולי גם לא, מי יכל לדעת. כשאני שומעת את הצעדים, באותה שניה אני מבינה שמישהו נכנס למקום הכי בטוח ואישי שלי ללא רשות. פחד. כעס".

ברודיאנסקי כתבה: "אני צועקת 'מישהו נכנס לתוך הבית שלי?', בטון צועק הוא עונה, 'דפקתי 3 פעמים אף אחד לא ענה', 'צא מהבית שלי', אני צועקת בהיותי בלי כיסוי ראש בחדר לא יכולה לצאת. פתאום אני שומעת 'יא בת ###, יא בת ###' ועוד צרור של קללות שלא מאחלת לאף אחד".

"לא זוכרת מתי הרגשתי כל כך חסרת אונים"

היא עצרה את שטף הסיפור וכתבה: "בבית שלי, במקום הכי בטוח שלי עומד אדם זר שמקלל אותי, גבר זר שצועק ומקלל ואני לבד מפוחדת בחדר". היא שיתפה: "טריקת דלת, הוא יצא. אמאל'ה איזה פחד, מה היה פה עכשיו? מיד מתקשרת לדוד. הוא עוזב הכל, אומר לי תנעלי מהר ותתקשרי למשטרה, אחרי בערך 20 דקות מגיעה הניידת".

בעלה, דוד, הגיע מהמשרד וביקשו מנטע לרדת. "אני עומדת מספרת מה קרה, כולי רועדת, מפחדת וכועסת ומנסה להתאפס מכל ההלם. מולי עומדים כמה גברים שעובדים כאן. כולם שותקים, האיש צופה בי מספרת ואומר לי 'תורידי את הכיסוי ראש את משקרת'. אני לא זוכרת מתי הרגשתי כל כך חסרת אונים. הוא נכנס אלי הביתה, צועד בו, מקלל אותי, ואני שקרנית. הבכי לא עוצר".

המחאה של נטע: "לא נשתוק"

אחרי השיתוף הקשה, היא קראה לעוקבותיה: "אני מבינה שזה יעבור בשתיקה כמו אלפי מקרים שבהם הקול שלנו של הנשים לא נשמע. עוד קול לא נשמע, עוד אישה שהושקתה. עוד אישה שחוותה פחד עצום ולחץ לצאת מהבית נשארה שם לבד בלי כתף ובלי עזרה, מול כמה גברים שעומדים ושותקים, ואותו האשם טוען שהיא משקרת. עם כמה שאני לא אדם של מלחמות, יד לשתיקה של נשים אני לא אתן! אני נטע לא אפחד לצאת מהבית שלי!".

"לאחר שניסיתי לקבל מענה מהמנהל של אותו אדם, שאמר שיחזור אלי ולא ענה לי מאז, הבנתי שאני אהיה עוד אחת מהמושתקות. ועכשיו אני אשאל אתכן, אתן הייתן רוצות שהבת שלכן תשתוק? הייתן נותנות יד לזה שאדם זר יכנס לתוך ביתה ומקלל אותה, והיא תעבור הלאה לסדר היום ואולי אפילו תראה את אותו אדם ממשיך את עבודתו? אני לא. לעולם לא".

"אני מבקשת מכן שלא נשתוק, אף אחד לא יכול להיכנס אלינו הביתה, להתהלך בו בחופשיות, לקלל ולאיים ובסוף גם לצאת מזה נקי. תתעוררו, הקול שלנו לא נשמע! שתפו את הפוסט הזה! תתייגו ערוצי חדשות! אנחנו הנשים לא סותמות את הפה ולא נשארות מפוחדות", היא סיכמה.