יהורם גאון כועס ומצטט את מגילת רות: "שוב לשכות של שרי מים"

הזמר והשחקן קיווה שהקואליציה המאוחדת תביא את השותפים לדרישות שייטיבו עם החלשים בחברה או יפגינו אידיאולוגיה. במקום כך הוא טוען, הם ממשיכים במריבות ושיקולים אישיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/22 21:46 כה בחשון התשפג

יהורם גאון כועס ומצטט את מגילת רות: "שוב לשכות של שרי מים"
יהורם גאון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרכבת הממשלה: לא כך קיווה הזמר והשחקן הותיק, יהורם גאון שתקום הממשלה החדשה "לא יודע מה איתכם, אבל אני הייתי בטוח שעם אחידות שכזאת בקואליציה, שהיא הומוגנית כמו כדור ברזל, שכולם חושבים בה אותו דבר כמעט, הייתי בטוח שתקום כאן מיד ממשלה". כך כתב בפייסבוק בתגובה להתכתשויות בתוך גוש הימין בכל הנוגע להרכבת הממשלה.

הייתי בטוח שיבקשו תקציבים לרווחה

בהמשך מסביר גאון שאכזבתו נוגעת בין היתר במלחמות אותם מנהלים הפוליטיקאים על תפקידים במקום על הדברים החשובים באמת לאזרחים: "אנשים שיבקשו בראש ובראשונה למשל את משרד החינוך שהוא הכי חשוב שיש, הייתי בטוח שיבקשו לפני הכול בלי להתנות בגובה השררה ובהגדרתה, תקציבים לרווחה לעניי הארץ ולזקניה, יבקשו תקציבים לחולים חסרי היכולת".

"במקום זה" טוען גאון, "אנחנו שומעים צרחות, כמו "אדרוש העמדה של היועצת המשפטית לדין משמעתי" "צריך בג"ץ חלש", "פיסקת התגברות עכשיו מיד לפני הכול", "מיד לבטל את כל החוקים שחוקקה הכנסת הקודמת" "עונש מוות למחבלים" "מה שהיה לא יהיה יותר" מה זה כל השטויות האלה, מישהו יודע? מישהו מבין? "ויהי כבואנה בית לחם ותהום העיר עליהן ותאמרנה הזאת נעמי?"

"אני נבהל, כי אנחנו הבוחרים נדחקים שוב הצידה"

"וזה מעט מן המעט בו מפציצים אותנו חברי הכנסת החדשים מדי יום, עוד בטרם שיש בכלל ממשלה וחלום הימין לחזור ולמשול שמומש והתגשם והתגשם בגדול" אומר גאון וממשיך: "עוד יכול להתפוצץ לנו בפנים בגלל משהו ישן ומקומם שרצינו לשכוח". גאון, שאף פעם לא הסתיר את דעותיו ממשיך אומר: "וכאזרח שבחר בקואליציה הנוכחית כי כנראה שלא רצה את הקודמת, ושהאמין שיבוא שלטון צנוע לשם שנוי, אני נבהל, כי אנחנו הבוחרים נדחקים שוב הצידה כמימים ימימה, עד שהנבחרים ימצו את תאוותם עד תום, ויותר חשוב עכשיו מי יהיה שר ואיזה ,ומי יותר גבוה ממי ומי מושבו יבהיק יותר מחברו.

נתניהו, סמוטריץ

נתניהו, סמוטריץ' ודרעי. מי ינצח את מי? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"שוב לשכות של שרי מים"

"וקיווינו שהחרפה הזאת לא תחזור, אז הנה שוב מתנשאים מעלינו, ומצפצפים על האינטליגנציה שלנו ואשר היה הוא שיהיה והולכות להיות לנו כדי לרצות את כולם, שוב לשכות של שרי מים ושמים ציפורים נודדות, ושרי תאום ושעמום, על חשבון הנדכאים שבעם, וחסרי הכל, ונורבגיה שקוממה אותנו אצל ה"שנוי" תתעצם שוב על חשבון משלם המיסים, וכל מפלגה תוכל להכניס במקום חמישה ח"כים "נורבגים", שבעה.

"ואנחנו מסתכלים מהצד, במחזה העוועים הזה ומחשבות נוגות עולות להאפיר את שמינו. תזכורת ממשלה וכנסת נתונים לחסדיה של מטוטלת לאומית, ובוחרים חכמים שרואים ושומעים הכול, בעיקר זוכרים, שלא חשוב להם מי יהיה שר ואיפה, חשוב להם שתהיה ממשלה נאמנה לעמה, שתשרת את הציבור ששלח אותה לבית המחוקקים". בסיום גאון לא מסתיר את אכזבתו "ואם יש לכם רגע זמן להביט למטה אל קהל הבוחרים שלכם אז נכון לרגע זה אנחנו קצת מאוכזבים, שתדעו".