תחרות מלכת היופי מיס יוניברס שחזרה בתשובה לא מתרגשת מהביטול: "אישה היא לא גוף"

לינור אברג'יל שיתפה בפוסט חשוף וכואב את דעתה על ביטול תחרות מלכת היופי בישראל. לצד סרטון מרגעי הזכייה שלה סיפרה כיצד הרגישה אז: הייתי ילדה עצובה שרק הרגע גילתה שהחיים לא כאלה דבש

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 22:10 טו בחשון התשפג

מיס יוניברס שחזרה בתשובה לא מתרגשת מהביטול: "אישה היא לא גוף"
לינור אברג'יל בהשקת הסרט על חייה, צילום: אור גפן

השבוע נודע כי תחרות "מלכת היופי של ישראל" המסורתית לא תתקיים הפעם, וישראל לא תשגר נציגה לתחרות העולמית. מדובר בהפוגה הראשונה של התחרות, שמתקיימת ברציפות מזה עשרות שנים, מאז 1950. לינור אברג'יל, שכבר הספיקה לחזור בתשובה מאז הוכתרה בתואר "מיס עולם" לשנת 1998, הגיבה לכך ופוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה שיתפה כי הגיע הזמן להמשיך הלאה. 

"אני רוצה שהבנות שלי יהיו יפות וצנועות אבל רק בשביל עצמן"

בראשית דבריה ציינה כי קיבלה בקשות רבות לתגובה על ביטול התחרות, אולם בחרה לשתף את דעתה דווקא ברשת החברתית, לצד סרטון תיעוד רגעי הזכייה שלה עצמה. "אתם רואים ילדה עם כתר על הראש, שמחה, שברגע זה השתנו לה החיים. ואני, אני רואה ילדה עצובה שרק הרגע גילתה שהחיים לא כאלה דבש, ומחכה שמישהו ישים לב שקשה לה, שהיא מתגעגעת הביתה, שהדבר האחרון שמעניין אותה זה התחרות הזו ושהיא פה רק כי רצתה לברוח מהכל". 

אברג'יל, שרק לאחרונה תועדה בסרט הדוקומנטרי על חייה, שם סיפרה בפתיחות על האונס הקשה שעברה סמוך לתחרות העולמית, הוסיפה ואמרה כי פעם העולם היה אחרת, אבל היום נשים כבר לא שותקות יותר. "אישה היא לא גוף או פנים ואין לאף אדם זכות בעולם לבקר אותנו, או להעריך את המשקל שלנו לראות אם הוא תואם את מה שהולך בשוק. ושלא תטעו אני רוצה שהבנות שלי יהיו יפות וצנועות אבל אך ורק בשביל עצמן. שלעולם לא ירגישו שהן שוות רק בזכות איך שהן נראות. אנשים משתנים, העולם משתנה, מותר להגיד טעינו ולהמשיך הלאה, לעולם שבו נשים ימשיכו לנהל את העולם אבל אל ורק בזכות מי שהן, ולא בזכות שום דבר אחר".