רינה מצליח תקפה בזעם את עמית סגל: "לא מספיקות לו כל התכניות האחרות"

עיתונאית ערוץ 12 שהודיעה על עזיבה מוקדם יותר השבוע התארחה בשבת תרבות וטענה כי הערוץ אותו היא עוזבת הוא ערוץ ימני מובהק. בהמשך טענה כי תמיד הגנה על ערוץ 14

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 13:49 טו בחשון התשפג

רינה מצליח תקפה בזעם את עמית סגל: "לא מספיקות לו כל התכניות האחרות"
רינה מצליח, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רינה מצליח נגד עמית סגל: עיתונאית ערוץ 12 הודיעה בתחילת השבוע כי היא עוזבת את הערוץ.  בשבת תרבות בכפר סבא בה השתתפה מצליח היא שפכה אור על הלך הרוח בערוץ ועל הסיבה שלדבריה עזבה את תוכניתה ב-9 השנים האחרונות, פגוש את העיתונות.

צפו בדברים של רינה מצליח:

אני יצאתי מפגוש את העיתונות כדי שעמית סגל ייכנס

הדברים נאמרו לאחר שהמראיינת, עיתונאית ערוץ 14, נווה דרומי טענה על העיתונאים הימניים כי "סוגרים אותם בגטו בערוץ 14". בשלב זה מצליח התעצבנה ואמרה: "עמית סגל ממש בגטו. עמית סגל הוא העיתונאי הכי משפיע בישראל. והוא ממש לא לבד. רוצה לספור? רק אצלנו יש את עפר חדד, סיון רהב מאיר, יאיר שרקי ויש עוד שאני לא רוצה לנקוב בשמם כי הם לא יצאו בעצמם מהארון הימני.... תקשיבי לסגל, הוא העיתונאי הכי בולט אצלנו שמקבל הכי הרבה זמן מסך".

מצליח לא הסתפקה בזה ואף טענה: "אני יצאתי מפגוש את העיתונות כדי שעמית סגל ייכנס גם לפגוש את העיתונות כי לא מספיקות לו כל התוכניות האחרות. על מה את מדברת? ערוץ 12 הוא ערוץ ימני מובהק, עם יתרון גדול לימין, כולל עורכי התוכניות שלנו שכולם ימניים" לגבי טענותיה על עיתונאים מן הצד השמאלי בערוץ דוגמת אמנון אברמוביץ' וערד ניר אמרה מצליח כי אכן יש אצלם גיוון.

"אף עיתונאי ימין לא יצא להגנתי"

מצליח גם טענה כלפי עיתונאים מן הימין שלא הגנו עליה כשהיו נגדה מתקפות וגם התריעה מפני הימין ובנימין נתניהו: "כל העיתונאים יצאו להגנת ערוץ 14, אף עיתונאי ימין לא יצא להגנתי כשאנשי ביבי שחטו אותי וכתבו "לרצוח את רינה מצליח" בתחנות רכבת. אני ישבתי באולפן שישי ויצאתי להגנת ערוץ 14... יש פה כוח של ממשלת נתניהו לסתום פיות לעיתונאים באופן הכי מובהק, ולא רק להם. יש להם כוח לפגוע בעיתונות החופשית, בפרקליטות, במשטרה, בבתי המשפט"

מצליח טוענת לפגיעה בחופש העיתונות

"המקצוע שהיה אהבת חיי נצבע בצבעים של כאב" כותבת מצליח לחבריה במכתב העזיבה שלה מחדשות 12 וממשיכה לטעון כנגד היחס אליו זכתה וזוכים עוד עיתונאים מצד חלק מהפוליטיקאים בישראל: "אני פורשת בלב שלם, בעצב גדול וגם בדאגה. יש בארץ שני מחנות פוליטיים - אחד מהם רוצה באופן אקטיבי לפגוע בעיתונות החופשית".

"אני כבר כמעט 40 שנה עיתונאית, צמודה לביפר ואחר כך לסמסים, לווטצאפ ולטוויטר. בכל חיי הבוגרים לא עשיתי שום דבר חוץ מלהיות עיתונאית" כותבת העיתונאית הותיקה וממשיכה: "במשך שנים המקצוע הזה הגדיר אותי ונהניתי מכל רגע. שידרתי מפריז וגם מרומא, מחברון ומרמאללה, מרבת עמון, מקהיר וגם מטוניס. הייתי בג'נין ובשכם, הייתי העיתונאית הישראלית הראשונה שהגיעה לפטרה, וכן שידרתי גם ממגרשים כמו ימק"א ווסרמיל".