עוד קצת צניעות והוא שם: מופע הבכורה של אליאב זוהר

הזוכה הטרי של הכוכב הבא נתן את מופע הבכורה שלו, ובחר במועדון הבארבי התל אביבי | לצד הביצועים המוכרים מהתכנית הוא שר שירים שעתידים לצאת באלבומו הראשון, וגם כמה קאברים | ואיזה שיר שלו הקהל שר יותר ממיכל?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/10/22 18:25 ו בחשון התשפג

עוד קצת צניעות והוא שם: מופע הבכורה של אליאב זוהר
אליאב זוהר. מופע בכורה מלא, צילום: כיפה

אחד הרגעים הזכורים והמרגשים מהעונה האחרונה של תכנית המוזיקה הכוכב הבא הוא רגע הזכייה של אליאב זוהר, בו הוא פרץ בבכי. השופטים דווקא קטלו אותו, והיה זה הקהל שביצע את המהפך והעניק לו את הניצחון הנכסף. זוהי נקודת פתיחה פנטסטית ליוצר: הקהל איתו. אחרי הזכייה, זוהר ממהר לצאת לטור הופעות ארוך, שנפתח עם הצהרה מהדהדת בדמות בארבי מפוצץ.

הקריצה למיכל ואהבת הקהל

בדיוק בשעה עשר עלה זוהר לבמה, כשלצידו להקה, חבריו מרימון, ורביעיית כלי מיתר שהעניקה נופך לביצועים. אחרי שני שירי פתיחה, הגיע לטעמי רגע השיא של ההופעה: ביצוע של זוהר לשירו 'תפתחי חלון'. אחת הביקורות לזמרים שפורצים בריאליטי הוא החוסר המורגש בשעות במה, שגורר לעיתים יכולת מפוקפקת בהחזקת הקהל וניהול המופע. גם כאן זוהר יכול להיות רגוע: יש לו את זה.

אליאב זוהר

אליאב זוהר בבארבי | צילום: כיפה

כשמעליו מרחף צילו של השיר 'מיכל', ולפני הביצוע של 'תפתחי חלון' הוא קרץ: "זה בעצם השיר הראשון שכתבתי למיכל", כשהקהל נענה לו בפרץ צחוק. האנקדוטה הזו מדגימה את היכולת של זוהר לא להיבהל מלהיט גדול, ואף לרתום את הבאז לטובתו. אם אוזניי קלטו נכון, הקהל היה אקטיבי בשיר 'תפתחי חלון' אפילו יותר מהשיר האחרון, 'מיכל'. לצד הניהול המרשים של אפקט מיכל, זוהר הפריז בסופרלטיבים לפני השירים – שיתן לשירים עצמם לדבר.

לתת כבוד למאיר בנאי

למרות שהוא שר את כל אלבום הבכורה שלו, בכדי להציג הופעה מלאה שר זוהר גם כמה קאברים. כאן הייתה בעיה בכל הנוגע להצגת המעבר בין השירים המקוריים לבין הקאברים: לפני שאתה שר את 'שער הרחמים', אתה חייב לתת לו את הכבוד הראוי. זוהר בחר דווקא לומר משפט מרגיז: "תחזיקו חזק, קאבר ראשון להופעה". הרצון שלו להציג את עצמו במאה אחוז לא חייב להוביל למשפט מעין זה. ומאיר בנאי אפילו לא הוזכר.

לצד הנקודות הללו, נראה שזוהר מתייצב והופך לאחד היוצרים שישארו איתנו בשנים הקרובות. עוד קצת שיוף למילים ומנה של צניעות, והוא בדרך הנכונה.