אליאב זוהר: "אני פריק של קברי צדיקים, כל חודש שלושים קברים"

הוא בנו של חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד, הוא ריגש מדינה שלמה עם שיר מקורי על במת הכוכב הבא וזו רק ההתחלה של הקריירה שלו | אליאב זוהר מדבר על הכל: על אבא, העזיבה של בית הספר, השחרור המוקדם מהצבא והתפילה שהוא נושא בכל בוקר

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/22 14:17 כט באב התשפב

אליאב זוהר: "אני פריק של קברי צדיקים, כל חודש שלושים קברים"
אליאב זוהר. פותח הכל, צילום: ערן לוי

בִּן־לילה הפך אליאב זוהר לאחד הקולות המעניינים והמסקרנים במוזיקה הישראלית. הוא בנו של מיקי זוהר, הגיע לבמת הכוכב הבא וביצע שם שיר מקורי בשם "מיכל" – שיר געגועים שהפך ללהיט. בראיון למגזין מאקו משתף זוהר בתילת הדרך, היחסים עם אבא מיקי והאמונה שלו.

על אביו הוא אומר: "הוא החבר הכי טוב שלי, הוא בן 42, יש 20 שנה בינינו, אז הוא בעצמו ילד. יש לנו פתיחות-יתר, זה כמו חבר". הוא מפרגן גם לעיסוק שלו כפוליטיקאי: "הוא בא לקדש את המטרה שלו, לעזור לעם. אני יודע שהוא קם בבוקר בשביל לתרום, ואני תומך בו ובעשייה שלו".

מיקי זוהר

מיקי זוהר. אבא גאה | צילום: אורן כהן

הדרך הקשה להצלחה: "כל מה שקורה עכשיו זה בזכות התפילות"

דרך לא קלה עבר זוהר עד ההצלחה. "בכיתה י"א עזבתי את בית הספר, לא מצאתי את עצמי במסגרת של הלימודים, הרגשתי שהקירות הלבנים חונקים אותי". הוא לא מצא את עצמו גם במסגרת הצבאית, ולאחר הגיוס שלו הוא השתחרר די מהר.

בסיס טירונים צה"לי

בסיס טירונים צה"לי. לא הסתדר | צילום: פלאש 90

לדבריו, התפילות הן מה שנותן לו את הכוח, ומבחינתו הן הסיבה להצלחה שלו. "אני בן אדם מאוד מאמין, אני לא מתבייש באמונה שלי. אני לא אופיע בשבת אף פעם, לעולם לא אתפרנס בשבת, לא יהיה בארבי שישי, נגיד ככה. הקדוש ברוך הוא עזר לי בכל דבר. לדעתי כל מה שקורה עכשיו זה בזכות התפילות שלי".

המסלול שלו בקברי צדיקים: נתיבות-חברון-ירושלים

"אני פריק של קברי צדיקים", הוא משתף. "אני משתטח שלוש פעמים בשבוע. יש לי מסלול קבוע. בין יום ראשון לשלישי אני מקפיד ללכת לבאבא סאלי, כל יום שישי אני במערת המכפלה בחברון, וכל מוצ"ש אני בירושלים עושה את הסבב שלי, דוד המלך, הכותל, רחל אמנו, שמואל הנביא. כל חודש אני הולך ל-30 קברי צדיקים. זאת מצווה".

הקבר של הבבא סאלי

קברו של הבבא סאלי | צילום: shutterstock

"כבר עוצרים אותי בקברי צדיקים, ניגשות אלי נערות דתיות במערת המכפלה, אנחנו מצטלמים מרחוק כמובן, שלא יהיה מגע", הוא מספר. "אני כל בוקר מניח תפילין, קורא התיקון הכללי, אומר שמע ישראל, ויש לי תפילה קבועה".

התפילה של אליאב זוהר

הוא מגלה את נוסח התפילה שלו: "הקב"ה, תן לי להצליח בקנה מידה עצום, מעבר לכל דמיון שיש לי, במוזיקה. תן לי שהאלבום שלי יהיה ליצירת אומנות בלתי נשכחת בפסקול החיים הישראלי, ויזכה לסחוף אחריו מיליוני אנשים שיאהבו את המוזיקה שלי ויתחברו אליה, ותן לי לרגש מדינה שלמה, ולהגיע לכל הלבבות ולמצוא אצלם מקום להזדהות. שאני אצליח לרגש ולקרב כמה שיותר לבבות, שמור אותי אותנטי, שמור אותי שפוי. תן לי הצלחה מסחררת ואל תיתן לי להסתחרר מהצלחה".

צפו בביצוע המרגש של אליאב זוהר בכוכב הבא: