סיוון רהב מאיר לא מבינה: "איך קרה שאנחנו מוכנים לחבור לאוייב?"

על רקע המשך גל הטרור ותמיכת חברי רשימת חד"ש במחבלים תוהה העיתונאית המשפיעה איך זה הפך לנושא הראשי בבחירות: "איך קרה שאנחנו מוכנים לחבור לאוייב?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 13:16 ה בחשון התשפג

סיוון רהב מאיר לא מבינה: "איך קרה שאנחנו מוכנים לחבור לאוייב?"
סיוון רהב מאיר, צילום: Flash90

מערכת הבחירות: אנחנו שומעים רבים מהפוליטיקאים מתבטאים בנוגע לעמדות השונות שלהם בנושאים שעל סדר היום. אבל אם תשאלו את עיתונאית 'חדשות 12' סיוון רהב מאיר, אנחנו לא מדברים על הנושא החשוב ביותר, נרמול השיח של חברי הכנסת הערבים התומכים בטרור.

בפוסט שהעלתה רהב מאיר לאינסטגרם ובו חלקים מטורה השבועי היא שואלת: "איך קרה שאנחנו שונאים את היריב, עד כדי שאנחנו מוכנים לחבור לאויב?". היא מתייחסת לאמירות הקשות של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן שהביעה תמיכה במחבלי ארגון 'גוב האריות' שפועל בשכם.

הפוסט של סיוון רהב מאיר:

"זו לא הייתה פליטת פה. זו לא תשובה לא מוצלחת למראיין שדחק אותם לפינה. זה לא סתם פופוליזם שמתחנף לבייס. זו גם לא מחלוקת לשם שמיים, בין דעות שונות ולגיטימיות. זו השקפת עולם סדורה, בעד אויבינו. אפשר להתעלם ולטאטא, אבל כדאי להישיר מבט. זה הסיפור".

"ב-67' לא חשבו אם אפשר להקים איתם ממשלה"

רהב מאיר משיכה ואומרת: " חלק מהשיח הלגיטימי, שמנהלים עליו דיוני "בעד" ו"נגד". הרי ב-48' או ב-67' אף אחד לא היה מדמיין אפילו לשאול אם אפשר להקים איתם ממשלה". רהב מאיר מוסיפה: "אבל השבוע השאלה נשאלה שוב ושוב, וח"כים רבים לא פוסלים אותם. יש חילוקי דעות מרים בין כל המפלגות על איך לנהל פה את המדינה היהודית-דמוקרטית היקרה הזו, אבל כל הוויכוחים האלה מתנהלים בין אנשים שבכלל רוצים שהמדינה הזו תמשיך להתקיים".

"מה הם צריכים להגיד כדי להיפסל"

"נשאלת השאלה מה הם צריכים להגיד כדי להיפסל. האם יש איזשהו גבול, איזושהי אמירה שכן תגרום לכך, והאם האמירות השבוע לא מספיקות. ושיהיה ברור, הם בהחלט יכולים לומר זאת. יש בישראל חופש ביטוי. השאלה היא האם הם יכולים לומר זאת כשמקום העבודה שלהם הוא כנסת ישראל".

רהב מאיר מסיימת את דבריה בשאלה: "איך מלחמות היהודים בינינו, טשטשו לגמרי את גבולות המותר והאסור. איך קרה שאנחנו כל כך שונאים את היריב, שאנחנו מוכנים להתחבר לאויב".