קובי אוז נגד ההקצנה החילונית: "סוג של גזירת שמד"

הזמר יצא נגד מתנגדי ה"הדתה", וטען כי מולה קיימת תופעה הפוכה של התרחקות מהמסורת. "אצלנו בתל אביב, כל דבר הדתה - כולם בפרנציפ מגננתי - יהדות זה שדה מוקשים", כתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/18 15:53 כב בתמוז התשעח

קובי אוז נגד ההקצנה החילונית: "סוג של גזירת שמד"
קובי אוז, צילום: פלאש 90

הזמר והיוצר קובי אוז יצא היום (ה') נגד ההקצנה, לדבריו, בבתי ספר חילוניים שמביעים התנגדות ל"הדתה", והאשים כי הם מרחיקים את הציבור המסורתי ו"גוזרים עליהם שמד". 

את הדברים כתב אוז בתגובה לפוסט של שמואל שטח, יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה", שעוסק רבות בשילוב של בנים ובנות בבתי ספר. שטח סיפר על אמא שילדיה הועברו מהחינוך הדתי לכללי בשל תהליכי "התחרדות" ופיצול בית הספר למוסד לבנים ומוסד לבנות. אוז התייחס ל"הקצנה" ויצא נגדה בחריפות.

"הבעיה שמול ההקצנה בבתי הספר הדתיים יש גם הקצנה הפוכה בבתי הספר החילוניים. זה סוג של גזירת שמד על מסורתיים, שעד עתה מצאו מקומם גם כאן וגם כאן ומעכשיו הם לא מסתדרים, לא כאן ולא כאן", כתב אוז. 

בתגובה כתבה גולשת בשם גלית כי "בבת ים מערכת החינוך מוצפת בעמותות מיסיונריות שנכנסו לביה"ס אפילו בלי ידיעת ההורים", ואוז השיב לה: "אצלנו בתל אביב, כל דבר הדתה - כולם בפרנציפ מגננתי - יהדות זה שדה מוקשים". 

הגולשת ציינה כי היא שמחה על קול שמתנגד להקצנה הדתית "גם אם הוא בוסרי וכעסני. אני מעדיפה אותו על הרפיסות שבעירי". אוז כתב בתגובה: "מה שאת מכנה 'הרפיסות' אני מכנה מסורתיות או מתינות. אם זה יהדות אני קודם כל בעד. אחר כך אני ממיין מה נשאר ומה נשכח. הילדים שלי במקום לפגוש את ה'אחר' הדתי - הם האחר המסורתי מול חינוך 'ליברלי מערבי', ימי הולדת בערב שישי, מורות עובדות ציבור עונות לוואטסאפים בשבת, מזכיר קצת חווית ברלין כזו".

גולשת אחרת בשם ענבל הגיבה על הדברים האחרונים של אוז וכתבה: "לצערי הציבור המסורתי, הדתי לייט הולך ונעלם. אין לנו מסגרות מתאימות לילדינו כי מצד החילונים אנחנו נחשבים דתיים ומצד החמ"ד אנחנו נחשבים חילוניים. לצערי התחושה הרווחת היא שאין לנו זכות קיום כאן למרות שאנחנו הקול השפוי במדינה".