חיים חדשים: דריה גביש ושמואל גאמי התחתנו

הכלה הייתה רק בת שנתיים כאשר מחבל פרץ לבית משפחתה באלון מורה ורצח מספר בני משפחתה | תושייה של אמה הצילה אותה, ואחרי עשרים שנה היא זכתה להינשא לבחיר ליבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/22 09:06 כה בתשרי התשפג

חיים חדשים: דריה גביש ושמואל גאמי התחתנו
צילום: shutterstock

במרץ 2002, ערב חג הפסח, מחבל חדר לאלון מורה, פרץ לבית משפחת גביש והצליח לרצוח ארבעה מבני המשפחה. רחל ודוד גביש, יצחק קנר, אביה של רחל, והבן אברהם, קצין בסיירת מטכ"ל. מהפיגוע המחריד יש גם ניצולים, כאשר נעמה, אתו של אברהם, סתמה את פיה של דריה התינוקת והצילה את חייהן. אמש (ד'), התחנה דריה.

נישאה לשמואל גאמי בנוכחות מפקדי סיירת מטכ"ל

דריה גביש, שבשנים שעברו כבר ספיקה להפוך לקצינה בצה"ל בעצמה, נישאה לשמואל גאמי. דריה היא גם נכדתה של דניאלה וייס, יושבת ראש תנועת נחלה וממקימות ההתיישבות. בחתונה השתתפו כמה ממפקדי סיירת מטכ"ל בעבר, וכן הרמטכ"ל המיועד הרצי הלוי שפיקד על היחידה בזמן הפיגוע.

דריה גביש בסיום קורס קצינים

דריה גביש בסיום קורס קצינים צילום: דובר צה"ל

העיתונאי והמגיש ינון מגל, שהיה בעברו כתב התנחלויות, בירך בטוויטר את דריה: "בשעה טובה ובהתרגשות רבה התחתנה הערב דריה גביש, בתו של אברהם גביש הי"ד שנרצח בפיגוע הנורא באלון מורה במרץ 2002 עם הוריו רחל ודוד וסבו יצחק קנר הי"ד. דריה התינוקת ניצלה לאחר שאמה נעמה, ביתה של דניאלה וייס, חסמה את פיה. הערב כאמור ברוך השם דריה מתחתנת. המון מזל טוב".

לצד דריה ונעמה, שלושה בני משפחה נוספים ששהו בבית הצליחו להסתתר מפני המחבל בקומה השנייה והזעיקו את כיתת הכוננות של היישוב. במקום החלו חילופי אש בין כיתת הכוננות לבין המחבל, שהתבצר בקומה הראשונה, כאשר במקביל חולצו בני המשפחה בסולמות מהקומה השנייה.