מרגש: בתו של אברהם גביש ז"ל סיימה קורס קצינות

18 שנה אחרי שנרצח אביה, דריה גביש, בתו של אברהם גביש, שנרצח בידי מחבל שחדר לבית הוריו, סיימה בהצלחה קורס קצינות בבה"ד 1. ח"כ שקד בירכה את הקצינה הטרייה: "מצדיעים לך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 14:58 ח באב התשפ

מרגש: בתו של אברהם גביש ז"ל סיימה קורס קצינות
תמונת ארכיון בה"ד 1, צילום: דובר צה"ל

18 שנה אחרי הרצח הנורא, דריה גביש, בתו של אברהם גביש, שנרצח בידי מחבל שחדר לבית הוריו באלון מורה, סיימה בהצלחה קורס קצינות בבה"ד 1. 

https://www.facebook.com/237683826350051/posts/3059092427542496/?vh=e&d=n

חברת הכנסת איילת שקד בירכה את דריה: "אברהם גביש היה קצין נועז ונערץ בסיירת מטכ״ל. כשמחבל חמוש פרץ לבית הוריו וירה בו, הוא ביקש בכוחותיו האחרונים מאחיו שיביא לו את הנשק בזמן שאשתו נעמה הסתתרה מתחת לשולחן עם ביתה הקטנה, וחייהן ניצלו. הילדה הזו חיילת בישראל, וסיימה בהצלחה קורס קצינות בצה"ל. דריה - אבא גאה בך מלמעלה, וגם אנחנו פה מצדיעים לך". 

רצח בני משפחת גביש התרחש ב-28 במרץ 2002 באלון מורה. מחבל חמאס שעבר את הגדר המקיפה את אלון מורה הצליח לחדור לבית משפחת גביש בשכונה א' ביישוב. סמוך לשעה 20:30 בערב הוא נכנס לקומה הראשונה בבית, ופתח בירי. ארבעה מבני המשפחה נהרגו מאש המחבל: בני הזוג רחל ודוד גביש; בנם אברהם, קצין סיירת מטכ"ל, בן 25; ויצחק קנר, אביה של רחל. אחיו של אברהם הביא לו את רובהו האישי, אך אברהם כבר היה פצוע קשה ולא הצליח לבצע ירי לעבר המחבל.

שלושה בני משפחה נוספים ששהו בבית הצליחו להסתתר מפני המחבל בקומה השנייה, והזעיקו את כיתת הכוננות של היישוב. במקום החלו חילופי אש בין כיתת הכוננות לבין המחבל, שהתבצר בקומה הראשונה, כאשר במקביל חולצו בני המשפחה בסולמות מהקומה השנייה.