הטובים לתקשורת סקר חדש: זה העיתונאי האמין ביותר

על פי תוצאות הסקר, העיתונאי הסרוג, יאיר שרקי זכה בתואר העיתונאי האמין ביותר | איפה ממוקם עמית סגל ומיהו העיתונאי שנתפס כפחות אמין?

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 17:23 כד בתשרי התשפג

סקר חדש: זה העיתונאי האמין ביותר
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

סקר חדש של מכון 'מאגר מוחות' שנערך עבור אתר 'פרספקטיבה', בדק מי הם העיתונאים האמינים ביותר. על פי תוצאות הסקר, עולה כי העיתונאי והכתב הסרוג, יאיר שרקי, נתפס בעיני הציבור כעיתונאי הכי אמין בישראל – 66% מהנשאלים. "תודה על האמון", הגיב שרקי על זכייתו בתואר בעמוד הטוויטר שלו.

במקום השני ניצב חברו בחברת החדשות, הפרשן הפוליטי הסרוג, עמית סגל, עם 64% מהציבור חושב שהוא אמין. במקומות השלישי, הרביעי והחמישי נמצאים איילה חסון (56%), אילנה דיין (54%) ונחום ברנע (52%). 

עמית סגל.

עמית סגל. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי שנתפס כהכי פחות אמין: יוסי ורטר מהארץ

העיתונאי שנתפס כהכי פחות אמין בישראל הוא יוסי ורטר מ'הארץ' – רק 32% מהנשאלים ראו בו עיתונאי אמין. אחריו ניצבים מוטי גילת (37%) ואביעד גליקמן (38%). מיד אחריהם ברק רביד ויעקב ברדוגו, עם 40% לכל אחד. 

הסקר נערך בקרב 1,013 משיבים, המהווים מדגם אקראי ומייצג של הציבור הישראלי הבוגר (גילאי 18 ומעלה). טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים הינה פלוס/מינוס 3.1%, ברמת ביטחון של 95%. כאן נביא את עיקרי הממצאים. בסוף המאמר תוכלו לקרוא את הסקר המלא, כולל הניסוח של השאלות, כלל הממצאים ופילוח של הנתונים לפי גורמים שונים.