זאת הסיבה שהקהילה היהודית לא תוכל להשתתף בהכתרת המלך צ'ארלס

הקהילה היהודית בבריטניה לא תוכל להשתתף או לצפות בהכתרת המלך צ'ארלס בעקבות התאריך המיועד | "יכול להיות שימצא פתרון, אבל יהיה קשה מאוד לרב הראשי להשתתף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/22 08:16 יח בתשרי התשפג

זאת הסיבה שהקהילה היהודית לא תוכל להשתתף בהכתרת המלך צ'ארלס
צ'ארלס השלישי. המלך החדש, צילום: shutterstock

לפני יותר מחודש, צ'ארלס השלישי הוכרז באופן רשמי כמלך בריטניה בטקס היסטורי בארמון סנט ג'יימס, אחרי מותה של המלכה אליזבת'. צ'ארלס קיבל את כס המלכות כשהוא בן 73, והוא נשא הצהרה רשמית לאומה. בממלכה מתכננים טקס הכתרה חגיגי ורב רושם, אך נראה כי הקהילה היהודית לא תוכל לקחת בו חלק.

כמעט 300,000 יהודים מודרים

מדיווח של כלי התקשורת הבריטי 'דיילי אקספרס' עולה כי ההכתרה, המתכוננת לעוד יותר מחצי שנה, עתידה לחול ביום שבת הקדוש ליהודים. התאריך שנבחר הוא השישי למאי, ובארמון סירבו לומר אם העניין עלה לדיון כשנידון תאריך ההכתרה. גם מלשכת הרב הראשי לבריטניה, הרב אפרים מירוויס, לא הגיבו.

המלכה אליזבת

המלכה אליזבת' עם הרב הלורד יונתן זקס זצ"ל | צילום: באדיבות לשכת הרב זקס

בדיווח צוין כי המלך צ'ארלס מתכוון לשלב בטקס קהילות דתיות ממגוון רחב ככל האפשרך ולמרות זאת לא התחשב בדת היהודית. נציין כי בבריטניה חיים כמעט 300,000 יהודים, ולצד הדרת הנציגים הרשמיים מהטקס עצמו, מדובר באוכלוסייה שלמה שאפילו לא תוכל לצפות בהכתרה. "יכול להיות שימצא פתרון, אבל יהיה קשה מאוד לרב הראשי להשתתף", מסר מקור בקהילה היהודית.

"אני מתחייב לעמוד על המחויבות שלי בתפקיד, לא משנה מה האמונות שלכם"

בדברים שנשא צ'ארלס אחרי מות אימו המלכה, הוא הדגיש את הפסיפס המרכיב את בריטניה והשירות שלו. "אני מתחייב לעמוד על המחויבות שלי בתפקיד והיכן שאתם לא גרים בממלכה וברחבי העולם, ולא משנה מה האמונות שלכם, אני אשרת אתכם בנאמנות, כבוד ואהבה כפי שעשיתי כל חיי. החיים שלי ישתנו לאחר שאני לוקח את התפקיד. אני יודע שהעבודה החשובה שעשיתי עד עכשיו תמשיך להתבצע על ידי אחרים".