הקהילה היהודית בבריטניה אבלה: "בכל שבת היינו מתפללים לשלומה"

הרב יוסף דווק, הרב הראשי של הקהילה הספרדית בבריטניה וחבר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה ספד למלכת בריטניה שהלכה לעולמה בגיל 96, "הקשרים שלנו איתה ועם הנסיך צ'ארלס היו אדוקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/22 22:20 יב באלול התשפב

הקהילה היהודית בבריטניה אבלה: "בכל שבת היינו מתפללים לשלומה"
המלכה אליזבת' עם הרב הלורד יונתן זקס זצ"ל, צילום: באדיבות לשכת הלורד הרב יונתן זקס זצ״ל

יממה היסטורית: כבר בשעות אחר הצהריים היום (ה') התחילו להגיע דיווחים מעבר לים באשר להדרדרות מצבה הרפואי של מלכת בריטניה, המלכה אליזבת' השנייה וראש חבר העמים הבריטי. הרופאים הביעו את חששם ובני המשפחה התקבצו ובאו לארמונה שבסקוטלנד. אולם, לאחר מספר שעות יצאה ההודעה הרשמית מארמון בקינגהאם כי לאחר 70 שנות מלוכה הלכה המלכה לעולמה בגיל 96. 

הרב יוסף דווק, הרב הראשי של הקהילה הספרדית בבריטניה וחבר הוועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה ספד לה ואמר: "אבל גדול נפל על המדינה ועל הקהילה היהודית בבריטניה. בכל שבת היינו מתפללים לשלומה ובריאותה של המלכה אליזבת. הקשרים שלנו איתה ועם הנסיך צ'ארלס היו אדוקים ומדי שנה בית המלוכה היה תומך באירועי הקהילה היהודית ומסייע לנו, בכדי לשמור על חופש הדת של היהודים במדינה ולהיאבק באנטישמיות ברחבי הממלכה. קצת לפני תקופת הקורונה זכיתי לבקר אותך בארמון בקינגהאם ולהודות להם על יחסיהם הקרובים עם הקהילה היהודית. יהי זכרה ברוך".

הרב יוסף דווק עם הנסיך צ

הרב יוסף דווק עם הנסיך צ'ארלס צילום: ועידת רבני אירופה