עם דבר תורה: מירי רגב חשפה את שם הנכד הראשון שלה

חברת הכנסת מהליכוד פרסמה דבר תורה לרגל הולדת נכדה הראשון, וחשפה את שמו: יהלי | "חכמינו מסבירים כי על פי התורה יש אחריות חינוך לכל אדם לצאצאיו עד לדור הנכדים ואפילו הנינים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/22 20:24 יג בתשרי התשפג

עם דבר תורה: מירי רגב חשפה את שם הנכד הראשון שלה
רגב עם הנכד הראשון, יהלי, צילום: מתוך דף הפייסבוק של ח"כ רגב

מאז ראש השנה האחרון חברת הכנסת הוותיקה מהליכוד, מירי רגב, מחזיקה בתואר מרגש במיוחד: סבתא. הנכד החדש הוא בן בכור לכלתה טל ולבנה הבכור רועי. "ויקרא שמו בישראל יהלי", עדכנה אתמול רגב בטרם נכנסה השבת. "חברים, בשעה טובה עכשיו זה רשמי, גם אני זכיתי להכניס נכד ראשון בבריתו של אברהם אבינו", הוסיפה.

רגב הוסיפה כי היא התרגשה לגלות בפרשת "האזינו" את המקום המיוחד של הסבא והסבתא בשרשרת הדורות: "הפרשה מתמקדת ברובה ב'שירת האזינו' היפה שהשמיע משה באזני העם כצוואה אחרונה לפני מותו. השירה העתיקה, שאף כתובה במבנה שירי מיוחד בספר התורה, סוקרת את ההיסטוריה היהודית, ומנבאת את העתיד להתרחש באחרית הימים, כולל הצרות והישועות, עד לתיקון המציאות בימות המשיח. מעניין ששירה זו היא היחידה לגביה נאמר בציווי מפורש, כי יש לכתוב אותה ולזכור אותה לדורי דורות".

"ההורים אחראים להעביר את המסורת, אבל למה מצווים גם 'זקניך', הסבא והסבתא?"

רגב המשיכה וכתבה בין השאר כי "משה בגדולתו ידע כי לעתיד לבוא, כשהעם יקרא את השירה ויראה שהצרות הכתובות בה התרחשו, וכך גם הישועות שבה, כשיבתו לארצו, הוא יתעודד ויתחזק ברוחו להמשיך בעוז קדימה ולהאמין בעצמו ובמורשתו".

חברת הכנסת קישרה את הדברים לנכדה הטרי: "אחד הפסוקים המרגשים בשירה מתייחס לאחריות שבהעברת המסורת היהודית בשרשרת הדורות: 'זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור, שאל אביך ויגדך, זקניך ויאמרו לך…'. 'שאל אביך' - די ברור, ההורים אחראים להעביר את המסורת, אבל למה מצווים גם 'זקניך', הסבאסבתא, 'לאמר' לנכדים? חכמינו מסבירים כי על פי התורה יש אחריות חינוך לכל אדם לצאצאיו עד לדור הנכדים ואפילו הנינים, כך שאם יגיע מצב בעתיד בו ההורים לא יידעו לענות אז שרשרת הדורות לא תינתק חלילה, והסבים והסבתות ימשיכו באחריות המסורה".