"שתזכי להפריד נכון": העצה של סיון רהב מאיר לעמליה דואק

הכתבת של חדשות 12 פרסמה את העצה שנתנה לעמיתתה לעבודה בעקבות חזרתה לשגרה ואמרה כי צריך להפריד בין העבודה לבית: "המנגנונים שאנחנו האימהות צריכות, ובעצם האנושות כולה, הם מנגנוני הפרדה, אנחנו אף פעם לא לגמרי במקום אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/22 09:30 יב בתשרי התשפג

"שתזכי להפריד נכון": העצה של סיון רהב מאיר לעמליה דואק
סיון רהב מאיר, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הכתבת הכלכלית של חדשות 12, עמליה דואק,  הודיעה בתחילת השבוע כי היא חוזרת לעבודה בחברת החדשות לאחר כמעט שישה חודשים בהם הייתה בחופשה לידה. עמיתתה לעבודה, העיתנואית סיון רהב מאיר, פרסמה בטורה השבועי ב-'ידיעות האחרונות' את העצה שנתנה לדואק על איך צריך לנהוג בין חיי משפחה לעבודה.

עמליה דואק

עמליה דואק צילום: CC BY-SA 4.0 - Eyalbenyaish

"עמיתתי עמליה דואק כתבה השבוע פוסט שהפך לוויראלי. היא חוזרת לעבודה אחרי חופשת לידה, משאירה את בנה הראשון בבית, והיא מלאת חששות. 'איך העולמות ישתלבו', היא כתבה. אז כתבתי לה בחזרה: 'עמליה יקרה, בהצלחה. אחת השאלות שאני לא אוהבת היא איך את משלבת?' נדמה לי שצריך לנסח מחדש בימינו: איך את מפרידה?"

המנגנונים שאנחנו האימהות צריכות הם מנגנוני הפרדה

"התחומים השונים בחיינו כל הזמן משתלבים. יותר מדי. את הולכת לעבודה אבל מעודכנת אונליין על מה שקורה במעון או אצל המטפלת. את בבית, אבל העבודה איתך כל הזמן דרך הסוללרי. כשההורים שלנו הלכו לעבודה, הם הלכו לעבודה. כשהם חזרו הביתה, הם חזרו הביתה. היום - הכל עיסה אחת גדולה. יוצאים עם חברים, אבל בעצם מתפעלים עוד חמש זירות במקביל, עם הבית, עם הבוס, וכמובן עם קבוצת וואטסאפ של הגן (עוד תכירי, זו משרה מלאה נוספת)".

"המנגנונים שאנחנו האימהות צריכות, ובעצם האנושות כולה, הם מנגנוני הפרדה. להגיד לעצמך: אני עובדת נטו, בלי רגשות אשם. אני באולפן בנווה אילן, או מראיינת מישהו במשרד האוצר, וזה בסדר גמור. שיתנו גדלנו בעולם שבו הלכנו לבית הספר ולא ראינו את ההורים עד שחזרנו, וגדלנו יפה. אבל מצד שאני, כשאת בבית, - את בבית, בלי רגשות אשם הפוכים. זה קשה, ודאי וודאי בתחום החדשות. לא רק השבת חייבת להיות יום כזה, גם במהלך ימי החול הזמינות 24/6 של כל עולמות חיינו הופכת את האתגר לכמעט בלתי אפשרי. אנחנו אף פעם לא לגמרי במקום אחד. כדאי לכל משפחה לקבוע את שלה. שתזכי להפריד נכון".