מהנאום באו"ם לחתונת הבן, לפיד לא מעכל: "רוב החג הייתי בבית עם קומפרסים על המצח"

היממה המרגשת של ראש הממשלה | ראש הממשלה יאיר לפיד נאם בניו יורק בעצרת האו"ם וטס מיד לחתונת בנו: "אם מישהו היה מודד לי דופק בשני האירועים, כנראה מתחת לחופה הוא היה חזק יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/09/22 10:48 ה בתשרי התשפג

מהנאום באו"ם לחתונת הבן, לפיד לא מעכל: "רוב החג הייתי בבית עם קומפרסים על המצח"
לפיד. מתכונן, צילום: ללא

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נאם לפני כשבוע בעצרת האו"ם בחמישי האחרון בפני מנהיגי העולם, נאום ארוך שנגע בהיסטוריה של מדינת ישראל, איומי הטרור וסיפור על בתו, יעלי, בעלת צרכים מיוחדים. לאחר נאומו, הזדרז לפיד לחזור לארץ כדי לשמוח עם בנו, יואב, שהתחתן עם בחירת ליבו, שי.

מעכשיו ועד יומי האחרון אנסה לשחזר את הווליום הזה ולא אצליח

בראיון עם יאיר שרקי שהתפרסם במקור ראשון סיפר לפיד על המעבר המרגש מהנאום לחתונה. "האמת, שאמרתי לאנשים סביבי: כנראה מעכשיו ועד יומי האחרון אנסה לשחזר את הווליום הזה ולא אצליח. אני לא יכול לדמיין יממה יותר דרמטית מזה. בתחילתה אתה נואם בבמה הכי גדולה עלי אדמות, ואז אתה מגלה שזה האירוע השני הכי מרגש ביום הזה, כי אחרי זה אתה עומד מתחת לחופה של הבן הבכור שלך ולא מצליח לנשום מרוב התרגשות".

לפיד סיפר: "אלה היו באמת שני שיאים רגשיים, אחר כך רוב החג פשוט ישבתי בבית עם קומפרסים קרים על המצח כדי להירגע מההתרגשות. זה מעניין, זה מוכיח שהאישי והלאומי בישראל לא כל כך שונה בהתרגשויות. גיליתי ששניהם נמצאים באותו מקום".

לפיד נואם באו"ם

לפיד נואם באו"ם | צילום: אבי אוחיון/לע"מ

מה יהודי בעיניך? "יאיר ניצני חיתן, אבל החתן שבר כוס"

ראש הממשלה ניתח: "לא חשבתי שזה יהיה ככה. אמרתי לעצמי מה שאומר לעצמו כל אחד: מלא אנשים מתחתנים, לא הרבה אנשים נואמים באו"ם. אבל כשעמדתי מתחת לחופה אמרתי לעצמי: אם מישהו היה מודד לי דופק בשני האירועים, כנראה מתחת לחופה הוא היה חזק יותר".

הוא נשאל על רגע יהודי בעיניו, ושיתף ברגע מהחתונה: "הבן שלי התחתן כשיאיר ניצני שימש רב, אבל הוא עמד מתחת לחופה, שבר את הכוס ואמר 'אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני. תדבק לשוני לחיכי אם לא אזכרכי'. בעיניי זה היה רגע מאוד יהודי".