מנאום באו"ם לברכה בחופה: לפיד חיתן את בנו הבכור

יואב לפיד התחתן עם בחירת ליבו והאב הנרגש בירך אותם בברכה מרגשת ששיתף ברשתות החברתיות: "החיים שלכם יהיו מורכבים מניצחונות משעממים ומכשלונות מסעירים, אבל כל מהלך חייכם יהיה מנוהל בידי אהבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/22 21:08 כח באלול התשפב

מנאום באו"ם לברכה בחופה: לפיד חיתן את בנו הבכור
ח"כ לפיד. אילו, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

ראש הממשלה, יאיר לפיד, נאם בעצרת האו"ם בחמישי האחרון בפני מנהיגי העולם, נאום ארוך שנגע בהיסטוריה של מדינת ישראל, איומי הטרור וסיפור על בתו יעלי, בעלת צרכים מיוחדים. לאחר נאומו, הזדרז לפיד לחזור לארץ כדי לשמוח עם בנו, יואב, שהתחתן אתמול (ו'), עם בחירת ליבו, שי. ראש הממשלה שיתף ברשתות החברתיות את הברכה המרגשת שבירך את הזוג הצעיר מתחת לחופה.

"יואבי, שי, אתם חושבים שאתם עושים היום החלטה – להתחתן, אבל האמת היא שאתם עושים היום הרבה מאוד החלטות. יש ילד שהיום הוחלט איזה צבע עיניים יהיה לו. יש בית שהיום הוחלט מה יהיה הצבע של החרסינה במטבח. יש חוף ביוון שלא יודע את זה על עצמו, אבל היום הוחלט שתהיה בו פעם חופשה משפחתית. בבוקר הילדים שלכם – ארבעתם – ישחקו על קו המים, בלילה שניכם תלכו יד ביד על החוף ותשאלו את עצמכם אם לא צריך להעביר את הבן השני לבית ספר אחר, כי הוא לא מסתדר. זה תמיד הבן השני, והוא תמיד לא מסתדר".

כל מהלך חייכם יהיה מנוהל בידי אהבה

"החיים שלכם יהיו מורכבים מניצחונות משעממים ומכשלונות מסעירים. אתם תרוויחו כסף ותבזבזו אותו. אתם תסעו לפחות פעם אחת בחייכם לחו״ל רק כדי שלא תצטרכו להחליט איפה עושים את הסדר. אתם תבנו מוסדות קטנים, אינטימיים וקבועים, שיהיו רק שלכם: כוס יין לפני השינה. להקריא בקול רם משהו מעתוני סוף השבוע. לחזור לספסל מתחת למגדל אייפל שבו אתה הצעת והיא הסכימה. ואם כבר מדברים על דברים קבועים, אני מבקש לא להחמיץ את העליה השנתית לקברי, גם אם זה נופל בתאריך לא נוח".

"כל מה שאני מנסה לומר פה ילדים שלי, הוא שהכוח הגדול, המניע, המושל בחיי כולנו, היה ונשאר אהבה. אין שום דבר חשוב יותר מאשר השאלה את מי אתם בוחרים לאהוב. אין שום רגע בחייכם שיגדיר יותר רגעים אחרים מאשר הרגע הנוכחי. ההחלטה שלכם לאהוב אחד את השניה, היא הדלת שנפתחת מול אלפי החלטות אחרות שתעשו בחמישים השנים הקרובות. היא תכתיב את כל מהלך חייכם, מה שאומר שכל מהלך חייכם יהיה מנוהל בידי אהבה".

עד שהעד לא עולה לדוכן - לא קיבלת אישור

"לליהיא ולי יש ביטוי, ״להיות עד״. כשאתה נשוי למישהו, או למישהי, הוא העד שלך איך התנהלת בעולם הזה. איזה הורה אתה, איך התנהגת במקום העבודה שלך, איזה חבר אתה לחברים שלך. עד שהעד לא עולה לדוכן, לא קיבלת אישור. ועד הרגע הזה, עד החתונה, העדים הם עדיין ההורים, אז אני רוצה למסור את עדותי האחרונה עליכם לפני שאני מעביר אתכם אחד לידי השניה".

"אתם שני אנשים צעירים ונהדרים. אתם חכמים, אתם מצחיקים, אתם יפים ויש בחיבור ביניכם עומק תרבותי שישרת אתכם הרבה במהלך החיים. אתם אנשים טובים. אתם ישראלים טובים. אני גאה להיות אבא שלכם. אני מאוד מאוד שמח שאתם מתחתנים ילדים אהובים שלי".