חילי טרופר מפרגן לחנוך דאום: "האיש המסובב הזה חיפש בלילה אחרי עכבר בחדר מוזנח"

שר התרבות חלק עם העוקבים סיפור משעשע ונוגע ללב שהתרחש בשעת לילה על שפת הכנרת עם הקומיקאי שחוגג ספר חדש, "לא כל כך הבנתי מה הקטע שלו. אבל זה בסדר, לא תמיד אפשר להבין מה הקטע של חנוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 19:16 כג באלול התשפב

חילי טרופר מפרגן לחנוך דאום: "האיש המסובב הזה חיפש בלילה אחרי עכבר בחדר מוזנח"
חנוך דאום, צילום: Moshe Shai/Flash90

בחודש שעבר נודע כי הקומיקאי והפובליציסט חנוך דאום עושה זאת שוב ומוציא לאור ספר חדש, "החיים הם רק תקופה". ידידו שר התרבות, חילי טרופר, שמרבה לככב בפייסבוק של דאום בסיפורי ידיעות מרגשים, כבר רכש את הספר, והפעם היה תורו לחלוק עם העוקבים בחשבון הפייסבוק שלו סיפור מטורף ומרגש. 

בתחילת דבריו סיפר טרופר כי בקיץ האחרון הוא ביקר את חנוך במהלך נופש משפחתי על הכנרת, כאשר בשעות הערב הופיעו שתי נערות עם תיקים וביקשו עזרה. "הן סיפרו שהזמינו באינטרנט חדר באזור, הגיעו ומצאו שמדובר בחדר מוזנח עם עכברים והן לא יכולות לישון בו. אמרתי לחנוך בצד בשקט 'בוא תן להן לישון פה'. הוא ענה לי 'אם באמת זה מה שנצטרך – סבבה, אבל רגע, בוא נראה'". 

"זה בסדר, לא תמיד אפשר להבין מה הקטע של חנוך"

הוא התחיל לשאול אותן על החדר שהזמינו וביקש שיקחו אותו לראות אולי יש מה לעשות. לא כל כך הבנתי מה הקטע שלו. אבל זה בסדר, לא תמיד אפשר להבין מה הקטע של חנוך, כך מצאנו את עצמנו מתהלכים איתן בשעת לילה ומחפשים את החדר. קצת התברברנו, כי הן לא ידעו במדויק למצוא את המקום. אחרי כמה סיבובים וספק שהחל לחלחל אם בכלל יש חדר, מצאנו אותו. נכנסנו אליו והוא אכן היה מוזנח, או כמו שחנוך אמר להן 'הבשורה הטובה היא שזה עלה רק מאה שקל ללילה'". 

שר התרבות מתאר כי הקומיקאי בדק עם הבנות מה הכי מפריע להן, ואחת מהן הודתה שיש בחדר עכבר, ודאום פצח במסע חיפוש כולל גרירת רהיטים והרמת כריות, "לא יודע להסביר כמה זה היה מוזר, אבל האיש המסובב הזה חיפש בלילה אחרי עכבר בחדר מוזנח בצפון. תוך כדי הוא כמובן מספר בדיחות ומנסה להרגיע את הבנות. אחרי כמה דקות הוא אמר 'אין עכבר, אפשר להירגע'".

בהמשך הוסיף טרופר כי הגיע לאזור בחור צעיר שגם הוא אורח במקום, ודאום טרח לערוך היכרות בין אותן נערות לבינו, מה שעוד יותר הרגיע את המצב. "הבחור התגייס למשימה, הרגיע, עזר לפרוק ציוד וחנוך אמר לו 'מכאן, אתה מטפל בעניין'. חנוך אמר לנערות, שאם תהיה בעיה בכל זאת, הן כמובן מוזמנות לחזור אלינו, אם רק ימצאו את הבית, אבל הוא חושב שיהיה להן טוב". 

שר התרבות השאיר את מספר הטלפון שלו לאותן נערות ואף לקח את שלהן ומאוחר יותר התקשר לוודא שהכל תקין אצלן. "בבוקר למחרת, הן שלחו הודעה: 'חנוך וחילי רצינו להגיד באמת תודה על אתמול בערב, בלעדיכם לא היינו מסתדרות. תודה על התמיכה וההרגעה'. וחנוך ענה לה:' מכל חוויה לומדים וגדלים. תמשיכו ליהנות ולטייל בארץ היפה שלנו, ארץ שאפילו העכברים שבה מיוחדים'". 

"לא יודע אם יש מוסר השכל מהסיפור. לפעמים סיפור מתוק על לילה על שפת כנרת הוא רק סיפור מתוק על לילה על שפת כנרת. אבל נראה לי שהזמן הזה שם לימד אותי שוב על הנדיבות של חנוך לצד החשיבה המפותלת שלו. כשאני חשבתי רק לתת להן מקום לישון, הוא חיפש איך להוציא מזה משהו מענין, שילמד אותן משהו, שיעזור להן להתמודד. והכל בחיוך". את הפוסט חתם שר התרבות בתזכורת לספר החדש של דאום, וכתב כי אהבתו לכנרת הבאה לידי ביטוי בכתב היא גם אהבה לארץ הזו ולאנשים החיים בה, "הוא מתעקש לראות את הטוב, כי את הרע יש מספיק שצועקים. אז גם אם בניגוד אליו אני לא חושב שעל כל דבר אפשר לצחוק ולא על הכל חותם, הרי שהכל שולי לכישרון הנדיר שלו ובעיקר ללב הגדול שלו".