אסף ליברמן נגד הליכוד: "נמשיך להילחם בהחלטה הזו"

מי שמגיש את התכנית המואזנת "קלמן-ליברמן" לצד קלמן ליבסקינד, כתב באריכות נגד החלטת הליכוד להחרימם: "מפלגה שמתיימרת להנהיג את המדינה מחרימה מערכת עיתונאית בגלל התעקשות המגישים לקבל תשובה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/09/22 14:01 כג באלול התשפב

אסף ליברמן נגד הליכוד: "נמשיך להילחם בהחלטה הזו"
אסף ליברמן, , צילום: Gili Yaari/Flash90

התכנית "קלמן-ליברמן" של צמד המגישים קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן, נפתחה הבוקר (ב') עם דיווח בו נאמר כי בליכוד החליטו להחרים את התוכנית המואזנת. הדברים נאמרו לאחר שלטענתם הם קבעו ראיון עם עמיחי שיקלי אך חבר הכנסת לעתיד ששוריין במקום ה-14 ברשימת הליכוד ביטל את הריאיון ברגע האחרון.

"אף חבר ליכוד לא מורשה לדבר איתנו"

בהמשך היום הסביר ליברמן את השתלשלות העניינים כפי שהוא רואה אותה: "היינו אמורים לראיין הבוקר ברדיו את ח"כ עמיחי שיקלי אלא שברגע האחרון נמסר לנו מטעמו של חבר הכנסת שהליכוד אוסרים עליו להתראיין אצלנו. כשפנינו לליכוד לבדוק מה קרה, הם הסבירו לנו שלא רק שיקלי לא יתראיין אצלנו אלא אף חבר ליכוד לא מורשה לדבר איתנו. כלומר, חרם", כתב ליברמן בתדהמה בחשבון הפייסבוק שלו. 

שיקלי, כמה מנדטים הוא מביא?

שיקלי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן ניסה לתרגם את תחושותיו: "הליכוד - מפלגה לא בלתי חשובה, שמתיימרת לחזור להיות מפלגת שלטון - מכריזה חרם על תכנית אקטואליה לא בלתי חשובה, עם חצי מיליון מאזינים יומיים. 
למה?". 

מגיש התכנית כתב כי הוא בהחלט מכיר מקרים שבהם אישים פוליטיים נוקטים בצעד דרסטיים דומים וציין כי לרוב הדבר קורהבגלל הפרה של סיכומים מוקדמים. "פוליטיקאי אומר לעיתונאי משהו אוף דה רקורד והעיתונאי מפר את ההסכמות ומפרסם בכל זאת. זה אירוע לא יפה והוא עלול להוביל לצעד לא יפה כמו חרם".

אבל אנחנו? מה עשינו?", שאל את עוקביו, והשיב: "ובכן, הסיבה שבליכוד רותחים עלינו, עד כדי החרמתנו, היא ראיון שערכנו לפני כחודש עם חבר המפלגה הטרי, בועז ביסמוט. בתקופה שבה נהוג לטעון נגד התקשורת היא עוסקת בצהוב, ברכילות, בכן ביבי לא ביבי, במי יישב עם מי וכו', אנחנו שאלנו את ביסמוט מה התכניות של הליכוד בנוגע למערכת המשפט".

בועז ביסמוט. יכהן תחת שיקלי?

ביסמוט| צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אנחנו נמשיך להילחם בהחלטה הזו"

ליברמן כתב כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וחברי הכנסת שלו מדברים כל כך הרבה על השינויים הנדרשים במערכת המשפט, "אז אמרנו לעצמנו שכדאי לבדוק עם אחד ממועמדי המפלגה לכנסת מהם השינויים שהמפלגה מציעה. התעקשנו על קבלת רעיונות קונקרטיים ואתם מוזמנים לשפוט בעצמכם את התשובה", כך לדבריו של ליברמן.

לסיום הוא כתב כי על העניין הזה הם מוחרמים על ידי הליכוד. "מפלגה שמתיימרת להנהיג את המדינה מחרימה מערכת עיתונאית בגלל התעקשות המגישים לקבל תשובה על תכניותיה לעתיד. שערורייה בעיניי. אנחנו נמשיך להילחם בהחלטה הזו, מוזמנים לשתף ולסייע לנו.

הריאיון שלטענת ליברמן הוביל לחרם: