אחרי 36 שנים: בישיבת עתניאל ערכו אירוע פרידה לכבוד הרב בני קלמנזון

התוועדות ח"י אלול מיוחדת נערכה לכבוד חתימת ל"ו שנים בראשות הישיבה של הרב בני קלמנזון שמהשנה יכהן כנשיא הישיבה | הרב אלחנן שרלו: "מקווה שנזכה להוליך את הרוח המיוחדת של ישיבת עתניאל לשנים רבות של הגדלת תורה וצמיחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/22 15:20 יט באלול התשפב

אחרי 36 שנים: בישיבת עתניאל ערכו אירוע פרידה לכבוד הרב בני קלמנזון
צילום: יוסף שלום שטרן

בישיבת עתניאל התקיימה אמש (ד') התוועדות ח"י אלול מיוחדת, לחתימת ל"ו שנים בראשות הישיבה של הרב בני קלמנזון. מאות מתלמידי הישיבה בעבר ובהווה, התכנסו יחד עם צוות הישיבה, עם משפחת קלמנזון ועם משפחות ידידי הישיבה בבית המדרש. במהלך הערב, נשאו דברים הרב רא"ם הכהן, תלמידים מהמחזורים הראשונים של הישיבה, בני משפחה ואנשי ציבור. ברכה מרגשת של זקן רבני הציונות הדתית, הרב דרוקמן, הוקרנה על מסכי ענק באירוע. הרב קלמנזון ימשיך להשפיע וללמד כנשיא הישיבה.

הרב רא"ם הכהן: מעולם לא עסקנו בשאלה מי בראש, תמיד הובלנו יחד באהבה ובכבוד

ראש הישיבה הרב רא"ם הכהן אמר: "שותפי היקר הרב בני ואנוכי – מעולם לא עסקנו בשאלה מי בראש, ששאל ירבעם בן נבט. תמיד הובלנו יחד, באהבה, בכבוד ובספירת המלכות את הישיבה". בשיאה של ההתוועדות, הוביל הרב בני ניגונים מתפילות הימים הנוראים במרכז בית המדרש, וכל תלמידי הישיבה מ-36 השנים האחרונות הצטרפו לשירה ולריקודים עוצמתיים. אלפי בוגרים נוספים שלא הצליחו להגיע צפו באירוע בשידור ישיר.

ישיבת עתניאל

ישיבת עתניאל צילום: ללא

צילום: רענן רוזנבאום

הרב בני קלמנזון: ממשבר אפשר לצמוח

הרב בני אמר באירוע: "תורה היא אינסופית, היא החיים עצמם, ועל כן איני מבין איך אפשר שהיא לא תיגע ותאיר את כל מרחבי החיים – את השירה, את התרבות ואת הטבע".  עוד סיפר הרב בני על האתגרים הקשים בראשית דרכה של הישיבה, על הרצח של חברו הטוב שהקים עמו יחד את הישיבה – הרב עמי עולמי הי"ד, על הפיגוע בו נהרג גיסו, מנכ"ל הישיבה מיכאל (מיכי) מרק, ועל אבדות קשות ותקופות לא פשוטת מהן צמחה הישיבה. "חשוב לי לומר – חווינו משברים, ולמדנו: ממשבר אפשר לצמוח".

הרב אלחנן שרלו, ראש הישיבה הנכנס אמר בהתוועדות: "אני חש הודיה גדולה ופלא גדול על כך שאני זוכה לעמוד כאן, במקום בו עמד חמי, הרב עמי עולמי הי"ד, שהקים יחד עם הרב בני את הישיבה, ולהמשיך את רוחו הגדולה. אני מקווה שנזכה להוליך את הרוח המיוחדת של ישיבת עתניאל לשנים רבות של הגדלת תורה וצמיחה".