מתחדשים: ראש ישיבה חדש לישיבת ההסדר בעתניאל

הרב אלחנן שרלו התחיל לכהן כראש הישיבה לצד הרב רא"ם הכהן | הרב בני קלמנזון סיים את תפקידו כראש ישיבת עתניאל לאחר שלושים ושש שנים ויכהן כנשיא הישיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/22 14:08 ב באלול התשפב

מתחדשים: ראש ישיבה חדש לישיבת ההסדר בעתניאל
הרב אלחנן שרלו, צילום: אלחנן צוריאל

חילופי דורות בישיבת ההסדר בעתניאל: בתחילת השנה, הודיעה הישיבה כי הרב בני קלמנזון, מייסד וראש הישיבה מיום הקמתה לפני 36 שנה, החליט על סיום תפקידו: "הגיעה השעה להעביר חלק מהמשא אל הדור הבא". בסופו של התהליך נכנס לנעליו של הרב קלמנזון, אחד מרבני הישיבה, הרב אלחנן שרלו, שיכהן כראש בית המדרש מהשנה הקרובה לצד הרב רא"ם הכהן, המכהן גם כרב היישוב. 

בשיחה עם אתר 'כיפה', סיפר הרב אלחנן על חזונו לעתיד. "אני מרגיש כמילות תפילות הימים הנוראים: 'הנני העני ממעש נרעש ונפחד מפחד יושב תהילות ישראל'. הוטלה על כתפיי שליחות שבעיניי היא שליחות גדולה של רוח תורה, תורת גולות עילית וגולות תחתית, תורת בית וועד לתורה הר חברון, ישיבת עתניאל, על כל האנשים שנשאו את הרוח הזאת, שחיים איתנו היום ושאינם חיים איתנו היום, בפרט חמי, הרב עמי עולמי הי"ד, מנכ"ל הישיבה, מיכי מרק הי"ד, והתלמידים שנהרגו על קידוש ה' בשירותם הצבאי ובפיגוע שהיה בישיבה", אמר ראש הישיבה החדש.

הרב אלחנן שרלו

הרב אלחנן שרלו צילום: אלחנן צוריאל

הרב אלחנן: זכיתי להתמנות להיות לב ולנסות להצמיח את התורה של הישיבה 

עוד הוסיף ואמר כי "אני מרגיש שהרוח הזאת ממשיכה לנשוב בין הכתלים, ושזכיתי מתוך אמון גדול של חבריי, של מוריי ורבותיי, הרב רא"ם והרב בני, ושל חבריי לצוות הרמי"ם. זכיתי להתמנות להיות לב, משכן לרוח הזאת ולנסות להצמיח את התורה של ישיבת עתניאל, תורה שיש בה יראת שמיים, אהבת תורה ויש בה בקשה של עומק ופנימיות בתוך כל חלקי התורה".

בסיום דבריו, אמר: "שנזכה להצמיח תלמידי חכמים, עובדי ה', יראי שמיים וחיים את הרוח המיוחדת והנועזת שנושבת פה בין הרי חברון. אני מתפלל לתפילת הכניסה לבית המדרש: 'לא אכשל בדבר הלכה, לא אומר על טמא טהור ולא על טהור טמא, וישמחו בי חבריי ואשמח בהם'".

צילום: אלחנן צוריאל

הרב אלחנן שרלו, בן 37, גדל בחספין ובפתח תקווה. למד בישיבת ירוחם ובבית ועד לתורה בעתניאל. מלבד ההוראה ולימוד התורה בישיבה הוא בעל תואר שני בייעוץ חינוכי ועוסק בטיפול וייעוץ בגישה הנרטיבית לבני נוער ומבוגרים. נשוי לטליה ואב לחמישה. קצין מודיעין בגדוד חי"ר במילואים. הרב אלחנן הוא בנם של ראש ישיבת 'אורות שאול', הרב יובל, וד"ר סמדר שרלו.

הרב בני קלמנזון: מדובר בהתפתחות, בצמיחה ובצעידה קדימה

ראש הישיבה היוצא, הרב בני קלמנזון כתב במכתב אישי לקהילת הישיבה כי הוא מאמין שהבחירה ברב אלחנן היא החלטה נכונה וראויה. "אנחנו מתפללים מעומק לב לפני ה' יתברך, אשר נתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכנו, שיברך את הרב אלחנן ברוח חכמה ובינה, רוח עצה וגבורה, רוח דעת ויראת ה', שיזכה להנהיג את בית המדרש ביחד עם הרב רא"ם לשנים ארוכות, ונזכה לראות את בית מדרשנו עולה ופורח, מגדיל תורה ומאדירה", כתב הרב קלמנזון. 

ראשי ישיבת עתניאל

ראשי ישיבת עתניאל צילום: אלחנן צוריאל

עוד הוסיף ואמר כי "אני מאמין שמדובר בהחלטה נכונה וראויה, באירוע של תקווה וצמיחה. לא מדובר בבריחה מאחריות, ולא מדובר במשבר. מדובר בהתפתחות, בצמיחה ובצעידה קדימה לעבר תיקון עולם במלכות שדי. הוצאת ישן מפני חדש, היא ברכת ה' יתברך לישראל. זוהי דרכו של עולם".