רשמי: אלו יהיו הנציגים של מדינת ישראל בהלוויית המלכה אליזבת'

נשיא המדינה ורעייתו מיכל הם הנציגים הישראליים בהלווייתה של המלכה אליזבת' השנייה וימריא לאנגליה בשם מדינת ישראל | הרצוג חתם בספר התנחומים למלכה וכתב: "ימי מלכותה היו רבי חשיבות והיסטוריים, היא הייתה סמל של יציבות ומגדלור של מוסר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/22 18:04 יז באלול התשפב

רשמי: אלו יהיו הנציגים של מדינת ישראל בהלוויית המלכה אליזבת'
הרצוג חותם, צילום: חיים צח, לע"מ

יש נציג רשמי לטקס ההלווייה של המלכה אליזבת'. בשם מדינת ישראל, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ימריאו ביום ראשון הקרוב לאנגליה להשתתף בהלווייתה של המלכה אליזבת השנייה ולהביע תנחומים בפני המלך צ'ארלס השלישי, משפחת המלוכה והעם הבריטי.


 
בביקורו שיארך פחות מיממה, ישתתף הנשיא בקבלת פנים שיארח המלך צ'ארלס השלישי לראשי המדינות ומשפחות המלוכה שיגיעו לרגל ההלוויה. כמו כן, יחלוף על פני ארונה של המלכה. ביום שני ישתתף כנציג המדינה בטקס ההלוויה של המלכה אליזבת השנייה במנזר ווסטמינסטר לצד מנהיגי העולם, ויביע תנחומים בפני משפחת המלוכה והעם הבריטי.

סמל של יציבות ומגדלור של מוסר

כזכור, הרצוג ורעייתו מיכל חתמו במוצאי השבת בספר התנחומים לזכרה של המלכה אליזבת' השנייה בבית השגריר הבריטי בישראל ניל וויגן. הרצוג הביע את תנחומיו על מותה ובירך את צ'ארלס, המלך החדש.

הרצוג חתם בספר התנחומים וכתב: "בשם מדינת ישראל ועם בישראל, אני מביע את תנחומיי העמוקים על פטירתה של המלכה אליזבת' השנייה, אשר ימי מלכותה היו רבי חשיבות והיסטוריים. היא הייתה סמל של יציבות ומגדלור של מוסר בשירות נתיניה". הוא והסיף ברכה לצ'ארלס וכתב: "ה' יברך את המלך צ'ארלס השלישי ומי ייתן וימלוך בשלום. 'המלך במשפט יעמיד ארץ' (משלי כט, ד)".