האקדמיה ללשון בהודעה חשובה לדוברי העברית: היגמלו מההרגל החופר הזה

"מילות חלל", אנחנו מכניסים אותם לשיחה לא מעט על אף שהן לא אומרות כלום, כעת האקדמיה ללשון רוצות לגמול אותנו מההרגל המגונה "בשפה היפה שלנו יש עוד מילים חוץ מ"כזה" ו"כאילו"! | להסבר המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/22 13:39 טז באלול התשפב

האקדמיה ללשון בהודעה חשובה לדוברי העברית: היגמלו מההרגל החופר הזה
צילום: shutterstock

השפה העברית ידועה בתור אחת השפות הקשות בעולם, אבל זה עדיין לא תירוץ טוב כדי לומר מילים חסרות שחר בעברית רק כדי למלא את  המשפטים בעוד קצת מלל. כולכם מכירים את זה, אתם בדיוק מספרים סיפור מאוד טוב לחברים, וכדי למלא אותו בכמה שיותר מלל ודרמטיות אתם משתמשים באופן לא מבוקר ואפילו מופקר במילים "כאילו" ו"כזה". 

מילות חלל - המילים שאנחנו אומרים כדי להרוויח זמן ולחשוב על מה להגיד 

בפוסט שפרסמה האקדמיה ללשון עברית, מסבירים מומחי העברית כי המילים "כאילו" ו "כזה" הן "מילות חלל" - מילים שנועדו למלא חלל בשטף הדיבור, לעיתים כדי להרוויח זמן ולחשוב מה להגיד בהמשך, בדומה למילים "בעצם", "למעשה", "באמת", "ממש", "כביכול".  באקדמיה ללשון פחות מתלהבים מהעובדה שמילות חלל משמשות את הצעירים והמבוגרים באופן תדיר וקוראים לציבור להתחיל להיגמל משימוש במלים אלו.

בשפה היפה שלנו יש עוד מילים חוץ מ"כזה" ו"כאילו"!

בפוסט שפורסם בדף האינסטגרם של האקדמיה ללשון עברית, שלחו מומחי העברית עקיצה למכורים למילות חלל, וכתבו הודעה חשובה לדוברי העברית "בשפה היפה שלנו יש עוד מילים חוץ מ"כזה" ו"כאילו"!, צעירות וצעירים וגם מבוגרים משתמשים ב"כאילו" ו"כזה" אחרי כל מילה שנייה או לפני כל מילה שלישית – והשימוש הזה מעורר דיונים מעניינים בקרב חוקרי העברית החדשה".  

המילים "כאילו" ו"כזה" מביעות לא פעם חוסר התחייבות של הדובר כלפי מה שהוא אומר

בהמשך מסבירה האקדמיה מה השימוש העיקרי באותן מילות חלל - "המילים "כאילו" ו"כזה" נחשבות ל"מילות חלל" – מילים שנועדו למלא חלל בשטף הדיבור, לעיתים כדי להרוויח זמן ולחשוב מה להגיד בהמשך. מילים נוספות הממלאות תפקיד דומה הן "בעצם", "למעשה", "באמת", "ממש", "כביכול".

המילים "כאילו" ו"כזה" מביעות לא פעם חוסר התחייבות של הדובר כלפי מה שהוא אומר או ניסיון לסייג את הדברים או לרכך אותם.‏ שתפו ותייגו חברים שחייבים להיגמל מ"כאילו" ו"כזה" " 


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368