הפרשן הפוליטי מסביר את דבריו של ליברמן: "דיבר נטו לבייס שלו"

אטילה שומפלבי התייחס לדבריו החמורים של אביגדור ליברמן נגד נתניהו, "השיטות של נתניהו הן כמו של גבלס וסטאלין", וכתב כי "צריך להכיר את העם הרוסי על מנת להבין את שליברמן אמר. מי שגדל במזרח אירופה מבין מה זה סטאלין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/09/22 17:02 טו באלול התשפב

הפרשן הפוליטי מסביר את דבריו של ליברמן: "דיבר נטו לבייס שלו"
ליברמן, "פנה לבייס שלו", צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן יצר הבוקר (א') סערה גדולה בפתח ישיבת הממשלה, כשאמר כי "השיטות של נתניהו הן כמו של גבלס וסטאלין. מטילים אשמות חריפות ואבסורדיות, חוזרים עליהם שוב ושוב, עד שאנשים מתחילים להאמין". הפרשן הפוליטי אטילה שומפלבי, הסביר את דבריו של שר האוצר בחשבון הטוויטר שלו. 

"צריך להכיר את העם הרוסי על מנת להבין את שליברמן אמר. הוא דיבר נטו לבייס שלו", הסביר תחילה שומפלבי, והמשיך וטען כי "המונחים שבהם הוא משתמש הם עם הקשרים היסטוריים מובהקים. מי שגדל במזרח אירופה מבין מה זה סטלין: טיהורים וחיסולים. באשר לגבלס, המסר הוא פרופגנדה שקרית. זה מה שלומדים במזרח אירופה על גבלס. לא מצדיק, מסביר, הבהיר הפרשן. 

אטילה שומפלבי

אטילה שומפלבי | צילום: פלאש 90

"אף אחד לא יטיף לי מוסר והעשייה שלי מדברת בעד עצמה"

מעט קודם לכן, שר האוצר הבהיר את דבריו, אך לא התנצל: "אין חדש תחת השמש, נתניהו אמנם שכח כי האנשים הקרובים אליו ביותר בחרו בקריאה לאנשי משטרת ישראל 'הגסטפו' אך עדיין זוכר טוב מאוד כיצד להשתמש בשיטות תעמולה בשביל לפגוע בי וב'ישראל ביתנו'. עם זאת לא הייתה לי כל מטרה לפגוע באף אדם ובטח לא בעניין הקרוב לליבי - השואה ומלחמת העולם השניה, שמשפחתי היא חלק מקורבונתיה". 

לסיום כתב ליברמן: "אף אחד לא יטיף לי מוסר והעשייה שלי מדברת בעד עצמה - כפי שהתחלנו בשנה האחרונה לשדרג משמעותית את רווחתם של ניצולי השואה באמצעות הגדלת המענק השנתי שלהם, כך למרות ניסיונותיה החוזרים ונשנים של מכונת הרעל לפגוע בשגרת יומנו, נמשיך לפעול גם בהמשך".

צפו בדבריו הקשים של ליברמן: