מזל טוב: זאת הסיבה שבגללה לפיד לא ייפגש עם ביידן

בחודש הבא יגיעו ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעצרת האו"ם, למרות הסכם הגרעין המתגבש, לא בטוח שהשניים ייפגשו אחרי העצרת מסיבה מפתיעה במיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/22 14:58 א באלול התשפב

מזל טוב: זאת הסיבה שבגללה לפיד לא ייפגש עם ביידן
ביידן ולפיד, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

בצל ההתקרבות בין איראן למעצמות בסוגיית הסכם הגרעין, גורם מדיני בכיר קיים היום תדרוך לעיתונאים מדיניים במשרד ראש הממשלה שבירושלים, הגורם נשאל מדוע ביידן ולפיד לא ייפגשו כשיגיעו שניהם לעצרת האו"ם, והתשובה הייתה מפתיעה במיוחד. 

לפיד לא ייפגש עם ביידן בגלל חתונה?

כאשר נשאל, "האם מתוכננת פגישה עם הנשיא ביידן במהלך עצרת האו"ם?" ענה הגורם הבכיר: יש עם זה בעיה לא כל כך מדינית. לפיד באו"ם ב - 22 לספטמבר. וכבר ב-26 לחודש הבן שלו מתחתן. ולפיד יחזור לחתונה של הבן שלו. בנוסף, עדיין לא ברור אם פגישה תתאפשר קודם העצרת, אבל נעשה מאמץ לקיים פגישה.

לשאלה מדוע לפיד לא שוחח עם ביידן בטלפון השיב הגורם, אני לא חושב שביידן מתחמק מלדבר איתו. הנשיא בחופשה בדלוואר עד לסופ"ש, תהיה שיחה בזמן הקרוב על פי ההתפתחויות האחרות. שר הביטחון שם וכל יום יש שיחות, אנחנו צריכים להגיע אל הנשיא.

בנוסף, ראש הממשלה יאיר לפיד אמר היום על הסכם הגרעין, "צה"ל והמוסד קיבלו מאיתנו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש. נהיה מוכנים לפעול כדי לשמור על ביטחון ישראל. האמריקאים מבינים את זה, העולם מבין את זה, גם החברה הישראלית צריכה לדעת את זה".