ראש המוסד בביקורת חריפה על ארצות הברית: "ההסכם הזה גרוע"

דדי ברנע קיים אתמול שיחות סגורות ואמר כי ארצות הברית ואיראן נחושות להגיע להסכם, והעריך כי הוא קרוב לחתימה. ההסכם לא יחול על מדינת ישראל ולכן היא תוכל לפעול כפי שתידרש נגד איראן | לפיד קיים תדרוך מודיעין עם ברנע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/08/22 20:26 כח באב התשפב

ראש המוסד בביקורת חריפה על ארצות הברית: "ההסכם הזה גרוע"
ראש המוסד ברנע בפגישה עם ראש הממשלה לפיד, היום, צילום: ללא

ראש המוסד, דדי ברנע, מתכונן לאפשרות שארצות הברית תגיע עד כדי חתימה על הסכם גרעין חדש מול איראן. ברנע אמר בפגישות שקיים לאחרונה עם גורמים כי הסכם הגרעין יאפשר לאיראנים להגיע לחומר גרעיני שיאפשר לה בהמשך להגיע לפצצה גרעינית. בשיחות סגורות שקיים אתמול אמר כי ארצות הברית ואיראן נחושות להגיע להסכם, ולהערכתו הסכם ייחתם כבר בימים הקרובים.

אם ישראל לא תפעל היא תהיה בסכנה

ברנע מתח ביקורת חריפה על ארצות הברית, לדבריו המעצמה "דוהרת לחתימה על הסכם שהוא שקר גמור", כך צוטט ב"חדשות 12". ברנע הוסיף שהחתימה בלתי נמנעת "נוכח צרכיהן של ארצות הברית ושל איראן".

ברנע סבור כי בניגוד להערכות האמריקניות שחזרה להסכם הגרעין תרחיק את איראן כחצי שנה עד שנה מהפצצה משום שתוציא מרשותה את האורניום שצברה, אלא שפרק הזמן האמיתי קצר בהרבה – כשלושה חודשים בלבד. להערכתו, בפרק זמן זה איראן תאיץ את פיתוחן של צנטריפוגות חדשות, וברגע שתתקין אותן בעתיד תוכל לקצר לוח הזמנים שלה לצבירת החומר הדרוש לפצצה.

בישראל, כך אמר ברנע, לא מחכים לרגע שבו איראן תגיע לפצצה ונערכים לסכל ולשבש את היכולת הזו, ולמעשה למנוע ממנה את היכולת להגיע לנשק גרעיני בהמשך. ההסכם שנראה שייחתם לא יחול על מדינת ישראל ולכן היא תוכל לפעול כפי שתידרש במרחב כולו נגד איראן, כך הדגיש. ברנע קבע כי "ההסכם הזה גרוע", והוסיף באותן השיחות כי אם ישראל לא תפעל, היא תהיה בסכנה.

ראש הממשלה וראש המוסד נפגשו היום

מוקדם יותר ראש הממשלה יאיר לפיד קיים תדרוך מודיעין עם ראש המוסד דוד ברנע, בלשכתו בקריה בתל אביב. התדרוך עסק בעדכון אודות הסוגיות הביטחוניות השוטפות שעל הפרק ובראשן הסכם הגרעין עם איראן. ראש המוסד סקר את תמונת המצב המודיעינית והסיכונים הכרוכים מחזרה להסכם הגרעין.