לעלמה זהר היתה הזדמנות והיא החליטה לוותר עליה: "אמרתי לעצמי - פשוט תפסיקי עם זה"

בעל הבית של הזמרת המצליחה העלה לה את השכירות בדירה בה היא גרה. הזמרת החליטה לא להישאר אדישה, ולקראת חידוש החוזה עם השוכרים בידרה בבעלותה, החליטה לותר ופצחה ביוזמה חדשה נגד העלאת השכירויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/22 11:05 כ באב התשפב

לעלמה זהר היתה הזדמנות והיא החליטה לוותר עליה: "אמרתי לעצמי - פשוט תפסיקי עם זה"
אילוסטרציה, צילום: Gili Yaari/Flash90

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחודש יוני, מדד מחירי השכירות עלה ב-0.4% בממוצע בלבד בחודש יוני, אך עבור דירות במדגם שבהן הייתה תחלופת שוכר (2.5% מהשוכרים) - המחיר זינק ב-6.5% הממוצע. עוד עולה כי עבור 7.5% מהשוכרים שחידשו חוזה, נרשמה עליה של כ-3%, ועבור 90% מהשוכרים שנדגמו והם תחת חוזה קיים, לא חלה כלל התייקרות כמובן.

"הלוטו של החיים בישראל הביא לי את המספר הזוכה - הזדמנות להעלות את שכר הדירה"

ברקע העליה המתמשכת, פתחה הזמרת עלמה זהר ביוזמה חדשה. כך הקדימה וכתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "הדיירים המתוקים שלי עוזבים את הדירה ונכנסים חדשים. הלוטו של החיים בישראל הביא לי את המספר הזוכה - הזדמנות להעלות את שכר הדירה. זו דירה יפה ומשופצת בשכונה מבוקשת מרחק הליכה מהים".

"אמרתי לעצמי - פשוט תפסיקי עם זה"

זהר כתבה כי היא יכולה לבקש על הדירה שברשותה עוד אלף שקלים בחודש וגם אז היא היתה נחטפת תוך שעה. "תכלס אני צריכה את הכסף, כי רק לפני חודש בעל הבית שלי חידש איתי חוזה והעלה (וכבר הודיע שיעלה שוב בשנה הבאה). אבל אחרי שחשבתי על זה שניה נזכרתי איך לפני חודש כשבעל הבית שלי העלה (והודיע שיעלה שוב שנה הבאה) הרגשתי מנוצלת וחסרת אונים, כי הוא ידע ואני ידעתי שאין לי ברירה ואני אמשיך לשלם ולשלם ולשלם כי אין לי לאן ללכת ובכל מקום המחירים משתוללים".

עלמה זהר יצאה בקריאה לציבור: "אם בא לכם לשתף סיפורי זוועה על בעלי בית שהעלו לכם בחזירות את שכר הדירה - לכו על זה"

הזמרת הגיעה לנקודה המרכזית אליה כיוונה: וכתבה כי הגיע הזמן שמישהו יעשה משהו בקשר למחירי השכירות בארץ, "אמרתי לעצמי - פשוט תפסיקי עם זה. פשוט תהיי את זאת שתפסיק עם זה. פשוט אל תעשי את זה. אל תעלי את השכר הדירה!". 

"אז עכשיו אני רוצה שאתם תעזרו לי להפיץ את הרעיון הפשוט הזה, שצריך פשוט להפסיק עם זה כדי שזה יפסק. ולהזמין אתכם לא להעלות את שכר הדירה ולכתוב את זה כאן תחת ההשטאג #לאמעלה ואם יש לכם בעלי בית שלא העלו - זאת ההזדמנות שלכם לפרגן להם בגדול תחת ההשטאג #לאמעלה. ואם בא לכם לשתף סיפורי זוועה על בעלי בית שהעלו לכם בחזירות את שכר הדירה - לכו על זה. ואל תשכחו את ההשטאג #לאמעלה. ואולי זה יצליח", כתבה בתקווה.