"חנוך דאום מאלון שבות": כך זה נראה לפני 22 שנה כשגידי גוב פגש את הקומיקאי הסרוג

"הוא עיתונאי, הוא מתנחל, הוא גר באלון שבות", כך הציג גידי גוב את חנוך דאום בשנת 2002 בריאיון שעסק במתנחלים: "תמיד אומרים זעם בהתנחלויות, הלכתי לחפש ולא מצאתי" | צפו בריאיון המשעשע והנדיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 15:36 כח בתמוז התשפב

"חנוך דאום מאלון שבות": כך זה נראה לפני 22 שנה כשגידי גוב פגש את הקומיקאי הסרוג
חנוך דאום אצל גידי גוב. 2002, צילום: צילום מסך ערוץ 24

אין ישראלי שלא מכיר את הסטנדאפיסט והעיתונאי הסרוג חנוך דאום שמתגורר בגוש עציון. בתחילת הקריירה שלו דאום התארח בתוכניתו של גידי גוב, 'לילה גוב', ששודרה במסגרת ערוץ 2 של הזכיינית טלעד.

צפו בסרטון הנדיר:


(באדיבות טלעד)

בראיון הנדיר שעלה לרשת בימים האחרונים ועוסק בעיקר במתנחלים ובמגזר הדתי לאומי. "הוא עיתונאי, הוא מתנחל, הוא גר באלון שבות. אני רוצה להזמין לכאן את חנוך דאום", כך נפתח הראיון במילותיו של גוב. באולפן היו סוכריות, ודאום הציג לגוב הנדהם את כישוריו היצירתיים באוריגמי מעטיפות הסוכריות.

חנוך דאום על מתנחלים ודתיים לאומיים

על חוק טל, שקיצר את שירותם של בני הישיבות, אמר דאום: "הנטייה הטבעית היא להגיד חוק טל, צריך גם לשלב גם תורה וגם עבודה, אבל אני חושב שזה חוק טוב. בסופו של יום הוא יביא הרבה חרדים להתגייס לצבא, גם הם רוצים לעשות את זה".

במהלך הריאיון התייחס דאום בהומור לילודה המרובה במשפחות הציונות הדתית. "יש משפחות מרובות ילדים במגזר שלילד השלישי קוראים כמו לילד השתיים עשרה בטעות, מתפקשש. פתאום שני יהודה".

"מקימים התנחלויות כדי שיפנו אותן"

בתכנית עסק רבות גוב בהתנחלויות, ודאום ניסה לפוצץ את הבועה. "אני אגלה לך סוד. שים לב: אין התנחלויות חדשות, נגמרו לנו המתנחלים. מוסי רז בא עם המטוס, טלמון צפון. תגיד לי, איך אפשר להכניס צפון בארבעה קראוונים?". גם על המתנחלים הסתלבט דאום. "מקימים גבעה בלי מים, לא באמת באים להתנחל, באים שיפנו. פעם שכחו לפנות, התחילה פלאפוניה, היסטריה, בואו לדווח עלינו".

דאום סיכם: "יש 200 אנשים שבאמת זה מה שמעניין אותם, לתפוס גבעות, אבל הרוב לא. המתנחלים הם לא קולקטיב, זה פיקציה. תמיד אומרים זעם בהתנחלויות, הלכתי לחפש ולא מצאתי. מה עושים עכשיו בהרצליה? אוכלים, עושים מה שבא להם. גם אצלנו".