יובל דיין סירבה ללחוץ יד לביידן והרשת סוערת: "הוא לא הכריח אותה לאכול חזיר"

הזמרת הופיעה מול נשיא ארצות הברית ולאחר מכן לא סירבה בנימוס ללחוץ את ידו שהושטה אליה, "אני שומרת נגיעה", הסבירה. המלגלגים והמברכים לא פספסו את ההזדמנות, "מסורת שוביניסטית שנועדה להקטין את האישה" | "בסוף היא הלכה עם צו מצפונה. קוראים לזה אינטגרטי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/07/22 09:13 טז בתמוז התשפב

יובל דיין סירבה ללחוץ יד לביידן והרשת סוערת: "הוא לא הכריח אותה לאכול חזיר"
יובל דיין, צילום: שי פרנקו

קידוש השם או פדיחה בינלאומית? הזמרת והיוצרת יובל דיין זוכה ביממה האחרונה לאינסוף תגובות על החלטתה שלא ללחוץ את ידו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שהושטה אליה בנימוס. כזכור, יחד עם הזמר רן דנקר השניים ביצעו עיבוד מיוחד לשיר "לו יהי" של נעמי שמר בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים, זאת במסגרת ביקורו הרשמי של ביידן בישראל. 

לאחר סיום השירה ניגשו שני הנשיאים ללחוץ את ידם של דיין ודנקר, אלא שיובל דיין החוזרת בתשובה, נאלצה להודות לנשיאים בלי ללחוץ את ידם מסיבות דתיות. "אני כל כך מתרגשת מהמעמד ומהזכות שניתנה לי, בשבוע האחרון במהלך ההכנות לטקס דאגתי להודיע מספר פעמים לכל מי שרק אפשר מטעם בית הנשיא שאני שומרת נגיעה", נכתב בהודעה שפורסמה מטעמה של דיין. "לא הייתה לי חלילה כל כוונה לפגוע, אלא אך ורק לייצג את המדינה שלנו בכבוד ולהישאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה. תודה על כל התגובות המרגשות, והמון אהבה".

לאחר שחבר הכנסת איתמר בן גביר שיבח את החלטתה, כתב הארץ ג'וש בריינר תקף את דיין ובחשבון הטוויטר שלו צייץ: "אני קורא פה את הציבור משבח את יובל דיין על ששמרה נגיעה כשביידן הושיט לה יד. בכל הכבוד, הוא לא הכריח אותה לאכול חזיר. איזה קידוש ה' יש בכך שהיא סירבה ללחיצת יד מנומסת של אדם בן 80 והביכה את נשיא ארה"ב בפומבי? אם כבר, האקט יותר קרוב לחילול ה'".

אושיית הרשת יבגני זרובינסקי לגלג על המבקרים וכתב, "מדהים לראות את כל המצקצקים על יובל דיין שלא לחצה את ידו של ביידן (לאחר שהודיעה מראש ל'הפקה' שהיא שומרת נגיעה). פתאום 'גוף האישה ברשותה' לא מעניין אותם וגם האמונה של דיין לא מעניינת אותם. בטח גם אם זו הייתה זמרת מוסלמית הם היו מבלבלים במוח באותה צורה. אם זו הייתה זמרת מוסלמית. גם המצקצקות היו עומדות שם עם כיסוי ראש כמו נבחרות הציבור הישראליות שביקרו עד היום באיחוד האמירויות למשל. שחררו יא מביכים". 

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מצאה מישהו אחר שנשא במבוכה באותו אירוע. "מי שבאמת התייבש עד העצמות זה לא ביידן אלא דווקא יובל דיין. תחשבו על זה, נשיא המעצמה הגדולה בעולם צועד לקראתך ואת שומרת נגיעה. זה למות. יכולתי לשמוע את הדופק שלה משתולל עם כל צעד שלו, סיטואציה בלתי אפשרית מהגיהנום. בסוף היא הלכה עם צו מצפונה. קוראים לזה אינטגרטי. וזה ראוי להערכה". 

יריב אונהיימר משלום עכשיו לא אהב את המעשה של דיין. "אי לחיצת יד של אישה לגבר משול לחובת לבישת החיג'אב. מסורת שוביניסטית שנועדה להקטין את האישה, לדכא אותה, לא להגן או לשמור עליה. רק מי שרואה באישה אובייקט מיני, יכול לראות בלחיצת היד מעשה לא צנוע. אחרי קבלת הפנים והטקסים המפוארים, ברגע אחד, נחשפה פניה הלא מתקדמות של ישראל". 

החברה הטובה עדן הראל התייחסה לסערה ובפוסט שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה כתבה: "יובלי אהובה, לא פשוט ללכת נגד הזרם. לא פשוט להיות נאמן לאמת, לאמת של התורה הקדושה, במיוחד בזמנים שלהגיד שאתה מחובר לשם יתברך ניתפס כחשוך ועתיק. ואני יודעת כמה לך במיוחד יותר מהרבה אנשים, חשוב לא לפגוע באף אחד, אבל יש לנו דרך! ואנחנו הולכים בה בלי להתבייש!! שהשם ישמח אותך על זיכוי הרבים המטורף שעשית. ושכולנו נזכור עדיף להיכשל עם האמת מאשר להצליח עם השקר! אוהבת אותך נשמה".