סערת הנידה: המפורסמות חוטפות תביעת ענק

שבוע אחרי שנחשף בגיא פינס כי משלמים למפורסמות לקדם את שמירת הנידה, היום מוגשת תביעה ייצוגית נגד כל מי שלקחה חלק בפרויקט: "מדובר בפרסום סמוי ברשתות החברתיות שהוסתר מהקהל והוצג כראיון אמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 14:12 ו בתמוז התשפב

סערת הנידה: המפורסמות חוטפות תביעת ענק
יעל בר זוהר, צילום: פלאש90

לפני שבוע חשף גיא פינס כי אושיות רשת ומפורסמות המקדמות את ערכי טהרת המשפחה מקבלות כסף על קידום התוכן ללא ידיעת העוקבות. בין המקדמות: שי מיקה יפרח, יעל בר זוהר ומיכל אנסקי שקיבלו סכומים המגיעים עד מאות אלפי שקלים מרותי לבייב העומדת מאחורי הקמפיין.

היום (ג') נחשף כי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה ועמותת "שעשני אישה" ("נשים מנהיגות שינוי") הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת בשל קידום ממומן של נושא שמירת הנידה על ידי מפורסמות. המבקשת דורשת פיצוי של 300 שקלים לכל מי שנחשף לפרסום.

על פי הבקשה, מדובר בפרסום סמוי ברשתות החברתיות שהוסתר מהקהל והוצג כראיון אמיתי של יעל בר זוהר ושי מיקה שלפני כשבועיים פורסם ביוטיוב. כזכור, השיחה בין השתיים עסקה בנושאי טבילה במקווה ושמירת נידה מצידה של מיקה, עניין שעורר סערה לאחר פרסום הסרטון.

"מה הבעיה בלקדם ערך דרך משפיעניות תמורת תשלום?"

תגובות רבות נגד הקמפיין וחוסר השקיפות שבו מיד התפרסמו בכל רחבי הרשת, לעומתן, אחת הנשים שהיו חלק מהקמפיין, שי מיקה, הסבירה לגיא פינס: "תראי לא משלמים לך בשביל להגיד. לא מדובבים אותך. אם אני מאמינה בזה וזו הדרך שלי, אז למה לא? צריך להתפרנס בסופו של יום. בוא נאמר שזאת לא המטרה שבשבילה עשיתי את הקמפיין. תמיד דיברתי על זה בפתיחות שאני רוצה מאוד והקמפיין הזה הגיע בעקבות זה שאני עוררתי שיח ברשת".

מ"שעשני אישה" נמסר בתגובה: ״אנו דוחים את הבקשה הקנטרנית, המגמתית והמיותרת, אשר מהווה פגיעה בנשים בפרט ובדמוקרטיה בכלל. מדובר בתביעה שכל תכליתה יצירת פרסום עצמי, השתקה והפחדה, נגד ערכי היהדות, שאינם בשום אופן 'לדתיים בלבד' אלא של כולנו, איש ואישה על פי בחירתם האישית. מעבר לכך, לא ניתן לייחס לעמותה הטעיה צרכנית בעוד היא פועלת ללא כוונת רווח, אינה מוכרת דבר, וכל פעילותה וכוונותיה נוגעות בערכים. זאת ועוד, התובעת הייצוגית גם אינה טוענת לשום נזק שנגרם לה, ולא בכדי״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן