לראשונה פסטיבל הקולנוע התקיים בשומרון: מי נצפה באירוע?

אירוע כחול לבן: לכבוד פסטיבל הקולנוע הברנז'ה התל אביבית עלתה לרגל לשומרון, לטקס שנערך בהשתתפות בכירי התעשייה בארץ. מי שלקחו חסות על האירוע הם יקבי הר ברכה, שהשיקו פס יינות חדש

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 05/07/22 13:21 ו בתמוז התשפב

לראשונה פסטיבל הקולנוע התקיים בשומרון: מי נצפה באירוע?
טקס הענקת הפרס, צילום: אולפני אתרוג

פסטיבל הקולנוע: אירוע השקה נוצץ לפסטיבל הסרטים הראשון בשומרון התרחש אמש (ב') בהיכל התרבות באריאל. לאירוע ההשקה הגיעו בכירי תעשיית הקולנוע בארץ. במהלך הטקס שמעו יוצרי הקולנוע והאמנים את יו"ר חברת ההפקות יונייטד קינג משה אדרי, שבבעלותו גם רשת בתי הקולנוע סימנה סיטי, כי הוא יעשה מאמצים להביא את פרס אופיר ליהודה ושומרון. 

באירוע השתתפו שר התרבות והספורט חילי טרופר ושרת התרבות לשעבר מירי רגב, לצידם לקחו חלק בכירי תעשיית הקולנוע בישראל: ראש מועצת הקולנוע היוצא ד"ר אייל בורס וראש מועצת הקולנוע הנכנסת ד"ר עליזה לביא, ראשי קרן רבינוביץ קרן הקולנוע הגדולה בישראל, גיורא עיני ויואב אברמוביץ, חברי מועצת הקולנוע' בהם מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור ומנכ"ל הרשות השנייה לשעבר, גיל עומר.

"השומרון יהפוך לבירת התרבות של ישראל"

עוד נצפו באירוע:  יו"ר תאגיד השידור הישראלי שקיבל את פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בשם אחיו, מבקר הקולנוע ומי שהיה יו"ר חבר השופטים בפסטיבל קאן רון פוגל. יוצרת הקולנוע תום נשר שהיא גם בתו של אבי נשר, הבמאי המוערך ניר ברגמן, מפיק הקולנוע עופר נעים, הבמאי דני רייספלד ומהצד השני אושיות בולטות בהתיישבות: ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, אסתר אלוש דוברת השומרון ומנהלת קרן קולנוע שומרון, יו"רים של הישובים בשומרון, דוברות הרשויות ביו"ש בהן דוברת מועצת יש"ע דורית שכטר דוברת בקעת הירדן לי מויאל ועוד.

ראש מועצת שומרון ומייסד הפסטיבל, יוסי דגן אמר על הבמה "האמירה שלנו בתחום הקולנוע היא שאין אמירה – השומרון הוא כמו כל אזור אחד בישראל. יש לנו קולנוע ויהיה כמו בתל אביב, ירושלים, בגליל, בנגב ובערבה. יחד נשלים את השינוי – השומרון יהפוך לבירת התרבות של ישראל!".

אסתר אלוש, שיתפה: "אירוע מרגש, היה מדהים לראות לאיזו אחדות השומרון יודע להביא, שכם אל שכם מכל קצווי התעשייה, וההתיישבות, בערב שכולו תרבות ומהפכה אמיתית של קולנוע".