"עאלק הבחירה שלך": סערה בברנז'ה בעקבות קידום שמירת נידה ברשתות החברתיות

בתקופה האחרונה מקודמים ברשת ובאינסטגרם ערכי טהרת המשפחה ושמירת נידה, ונחשף כי המשפיעניות מקבלות תשלום עבור הקידום ללא שקיפות | מיכל פעילן: "סלבס חילוניות מעודדות את העוקבות שלהן לחשוב שהן טמאות בזמן מחזור". יאיר שרקי: "טהרת המשפחה איננה חושך ופונדומטליזם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 10:09 ל בסיון התשפב

"עאלק הבחירה שלך": סערה בברנז'ה בעקבות קידום שמירת נידה ברשתות החברתיות
מקווה בנהריה. ארכיון, צילום: אלי קובין

עולם הפרסום והבידור סוער. בכתבה ששודרה אתמול (ג') בתכניתו בערוץ 12, חשף גיא פינס כי אושיות רשת ומפורסמות המקדמות את ערכי טהרת המשפחה מקבלות כסף על קידום התוכן ללא ידיעת העוקבות. בין המקדמות: שי מיקה יפרח, יעל בר זוהר ומיכל אנסקי שקיבלו סכומים המגיעים עד מאות אלפי שקלים מרותי לבייב העומדת מאחורי הקמפיין.

"כמה בקלות אפשר לקחת דבר נשגב ולהפוך אותו לטמטום אינסטגרמי"

התגובות הנסערות לא איחרו. מיכל פעילן, כתבת הרווחה של חדשות 12, כתבה: "לגלות שהן קיבלו תשלום זה מדהים. סלבס חילוניות מעודדות את העוקבות שלהן לחשוב שהן טמאות בזמן מחזור. עלאק הבחירה שלך". גם נועה לנדאו, דתל"שית וסגנית עורך הארץ הגיבה בחריפות: "ערכים תמורת צ'קים, ובלי שקיפות לעוקבות הצעירות שלומדות מזה שבימי המחזור הן טמאות. ותחסכו ממני את ההטפה הדתית, היה לי מזה מספיק".

לזעם הצטרפה גם אפרת פינקל, חרדית בעצמה וכתבת ערוץ 13 שכתבה: "הקמפיין של רותי לבייב לשמירת נידה מחרפן אותי. כמה בקלות אפשר לקחת דבר נשגב ולהפוך אותו לטמטום אינסטגרמי ולמכונת כסף. איכס עלייך".

"מה הבעיה בלקדם ערך דרך משפיעניות תמורת תשלום?"

לעומתן, אחת הנשים שהיו חלק מהקמפיין, שי מיקה, הסבירה לגיא פינס: "תראי לא משלמים לך בשביל להגיד. לא מדובבים אותך. אם אני מאמינה בזה וזו הדרך שלי, אז למה לא? צריך להתפרנס בסופו של יום. בוא נאמר שזאת לא המטרה שבשבילה עשיתי את הקמפיין. תמיד דיברתי על זה בפתיחות שאני רוצה מאוד והקמפיין הזה הגיע בעקבות זה שאני עוררתי שיח ברשת".

העיתונאי החרדי מענדי גרוזמן תהה מדוע זאת בעיה: "נסו רגע לבודד את העמדה שלכם לגבי הלכות נידה, ולהשיב רק על השאלה הבאה: מה הבעיה בלקדם ערך דרך משפיעניות תמורת תשלום? אם נניח מיזם יום המעשים הטובים היה מקדם תמורת תשלום, גם הייתה בעיה?".

גם יאיר שרקי כתב: "כאדם מאמין מביך אותי לחשוב שמקדמים שמירת מצוות תמורת כסף, אבל מגעיל יותר לראות את הקמפיין שמציג שמירת נידה כדבר נלעג. טהרת המשפחה איננה חושך ופונדומטליזם. היא חלק מהמסורת והתורה שלנו. והגדרת 'טומאה' היא לא 'נגד נשים'. גברים מוגדרים טמאים בלא פחות הזדמנויות. וכולנו בחזקת טמאים". עקיבא נוביק סיכם: "בקיצור, הקמפיין של רותי לבייב מגוחך מאד, כמעט כמו התגובות הנזעמות אליו".

צפו: שי מיקה מדברת על שמירת טהרת המשפחה