נפרדים מראש אולפנת צביה רחובות, הרב זאב כהן שיצא לגמלאות

אירוע הצדעה מיוחד הופק בעיר רחובות לכבודו של ראש אולפנת צביה רחובות, הרב זאב כהן שיצא לגמלאות. הרב, שייסד את האולפנה השנייה ברשת החינוך 'נעם-צביה' עמד בראשה במשך 37 שנים והוביל אותה להישגים כבירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/22 12:03 כח בסיון התשפב

נפרדים מראש אולפנת צביה רחובות, הרב זאב כהן שיצא לגמלאות
צילום: דוברות צביה

אירוע הצדעה מיוחד הופק בעיר רחובות לכבודו של ראש אולפנת צביה רחובות, הרב זאב כהן שיצא לגמלאות. הרב, שייסד את האולפנה השנייה ברשת החינוך 'נעם-צביה' עמד בראשה במשך 37 שנים והוביל אותה להישגים כבירים בתחומי החינוך הערכיים, לימודי הקודש ולימודים כללים שהביאו לדרוגה של האולפנה בשורה הראשונה בקרב התיכונים המובילים ברמה הארצית. 

850 בוגרות השתתפו מיוזמתם באירוע כאקט הוקרה והוקרת תודה, לצד שורת אחמי"ם ומובילי קהילה בציבור הדתי לאומי ברחובות. בקרב הנוכחים ניכרה ההסכמה כי הרב זאב כהן, הקדיש 15,000 ימים מחייו במסירות נפש כפשוטו לחינוכם של התלמידות במסירות יוצאת דופן. 

צילום: דוברות צביה

מנכ"ל רשת החינוך 'נעם-צביה' ינקי פרידמן סיפר, כי לפני שנים רבות, לפחות עשרים שנה, התקשר אלי רב העיר, הרב שמחה קוק זצ"ל וביקש ממני לשוחח עם ראש האולפנה הרב זאב כהן לקבל תלמידה שלא התקבלה. "התפלאתי מהפניה ושאלתי את הרב קוק זצ"ל מדוע כבודו לא פונה אל ראש האולפנה" שכן הוא קשוב ומכבד אותך מאוד. תשובתו של הרב שמחה קוק זצ"ל הייתה "שהרב זאב הוא איש חינוך מיוחד במינו, הוא רואה מרחוק והוא יודע הרבה יותר טוב ממני מה טוב לילדה ולאולפנה. אני חושש שאם אפנה באופן אישי הוא לא יוכל לסרב לי. אז אנא עשה כחמתך והוא יעשה כחוכמתו אמר"

צילום: דוברות צביה

הרב זאב כהן אמר באירוע, שהוא הוזהר מראש לא להודות לאנשים שכן סביר שישכח מישהו ברשימה והוא עלול להיפגע. אבל הדגיש הרב זאב, שהוא לא מוותר על האפשרות לדלג על הכרת התודה היות וזהו אחד מאבני היסוד החינוכי באולפנה, להכיר טובה, לומר תודה והחל לפרט בתודות ממייסדי האולפנה לפני 37 שנים. 

באירוע ההצדעה וההוקרה נכחו, ראש רשת החינוך 'נעם-צביה' הרב שמחה ויסמן, מנכ"ל הרשת ינקי פרידמן, מייסד רשת החינוך 'נעם-צביה' הרב איתן איזמן, ראש העיר רחובות רחמים מלול, מ"מ ראש העיר מחזיק תיק החינוך זהר בלום, מנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, צוות האגף, מחמ"ד מחוז מרכז הרב גד ברטוב, עובדי ועובדות אולפנת צביה רחובות.

צילום: דוברות צביה