חוק הנאשם: הפתרון של הרב חיים נבון

חוק הנאשם אותו מעוניינת הקואליציה לקדם עוד היום, הוביל את הרב חיים נבון להציג נוסח הומוריסטי כדי שלא נחשוד שמדובר בחוק נגד מועמד ספציפי: "לא ייבחר לראשות הממשלה אדם אם יש לו בן ששמו הפרטי הוא פועַל בזמן עתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/22 17:36 כג בסיון התשפב

חוק הנאשם: הפתרון של הרב חיים נבון
הרב חיים נבון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הקואליציה הודיעה היום (ד') כי היא מעוניינת להעלות הצבעה בקריאה ראשונה, כבר היום, את "חוק הנאשם" - החוק שימנע מאדם שהוגש נגדו כתב אישום את האפשרות להרכיב ממשלה. למעשה החוק נועד לחסום מראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, להרכיב את הממשלה הבאה. הרב חיים נבון התייחס היום לחוק השנוי במחלוקת. 

"צריך להודות שזה קצת פרסונלי מדי לחוקק דווקא עכשיו חוק שעוסק במועמד לראשות הממשלה שנאשם בפלילים", הקדים הרב נבון בחשבון הפייסבוק שלו. הרב נבון המשיך וכתב כי לדעתו כדאי לנסח את החוק הזה בצורה כללית קצת יוצר, כזו שלא תתמקד רק בנאשמים בפלילים, "כך תימנע מהרושם של היטפלות לאדם מסוים אחד". 

הרב נבון כתב כי אפשר לחשוב על הנוסח הזה: "לא ייבחר לראשות הממשלה אדם ששמו הפרטי כשם אחד משבטי ישראל, ושם משפחתו כשם עיר בשרון בתוספת ו', אם יש לו בן ששמו הפרטי הוא פועַל בזמן עתיד, והיה לו אבא שנקרא בן". נדמה לי שניסוח מעין זה יפתור את הבעיה", כתב בהומור.

בנט: "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה"

ראש הממשלה נפתלי בנט העניק חופש הצבעה לחברי ימינה בהצבעה על חוק הנאשם. "הזכות לבחור ולהיבחר היא קדושה והיא מהות הדמוקרטיה. זו הייתה ונשארה דעתי", כתב בנט בטוויטר. 

"אמנם ראינו שיש מחירים כבדים לכהונת נאשם בפלילים, אבל מי שצריך להכריע ביחס אליהם אלו אזרחי ישראל. בטח ערב בחירות - אין לנסות לשנות את כללי המשחק, אלא לתת להם להחליט בקלפי, ואני משוכנע שיבחרו נכון. על כן אצביע נגד החוק".