נועם בנאי לומד תורה עם ממשיך דרכו של שלמה קרליבך: "חיבור מיוחד"

כבר חודשים ארוכים שהמוזיקאי הצעיר לבית משפחת בנאי לומד שיעורי תורה מפי הרב שלמה כ"ץ, וכעת השניים יוצאים במופע משותף משירי מאיר בנאי ושלמה קרליבך ז"ל: "מפגש בין הרוח והגשם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/22 22:34 כב בסיון התשפב

נועם בנאי לומד תורה עם ממשיך דרכו של שלמה קרליבך: "חיבור מיוחד"
נועם בנאי, צילום: כיפה

הזמר והיוצר נועם בנאי, ידוע כאחד ששומר על מערכת יחסים קרובה עם היהדות. כבר בריאיון שערך לחדשות כיפה ב-22 במרץ, סיפק המוזיקאי על הקשר לדת שהחל לראשונה דרך אביו, הזמר האהוב מאיר בנאי ז"ל.

"אבא חזר בתשובה כשהייתי בן 11. אבל גם לפני שהוא חזר בתשובה תמיד היינו עושים קידוש", אמר בנאי הבן בריאיון והדגיש כי, "מאז ומעולם הגדרתי את עצמי כאדם מאמין, תמיד אני מרגיש שאני בקשר עם הקדוש ברוך הוא. יש כמה רבנים שאני שומע. יש את הרב איתמר אלדר שהוא בן דוד של אבא שלי, ויש גם את הרב שלמה כ"ץ שאני מחובר אליו".

נראה שמאז הקשר עם הרב שלמה כ"ץ רק מתהדק, כשהיום (ג') הודיע נועם בנאי על סדרה של שלוש הופעות משותפות שעוסקות בחיבור ביניהם: "לא הרבה מכירים את הסיפור הזה אבל בפעם האחרונה שרב שלמה קרליבך ז"ל ביקר בארץ ישראל הוא שמע ברדיו את השיר 'גשם' של אבא ז"ל וביקש לפגוש אותו, פגישה שבסופו של דבר לא התממשה".

"לפי איך שאדם שר רואים את הפנימיות שלו. מאיר שר 'גשם גשם' אבל קולו מבקש 'רוח רוח'", שיתף נועם בנאי את מילותיו של קרליבך על אביו. "היום, שנים רבות לאחר מכן, זכיתי להכיר את הרב שלמה כ"ץ, ממשיך דרכו של הרב קרליבך ז"ל, זמר נפלא, ואיש יקר. הוא מלמד אותי כל שבוע שיעור תורה. אני לומד עם הספרים של אבא והוא עם הספרים של הרב קרליבך", סיפר בנאי.

"אנחנו מתרגשים מאוד מאוד להביא את החיבור המיוחד, הכנה והבין דורי הזה, אל הבמה לערב של מפגש בין הרוח והגשם. ערב של לימוד, ניגונים ושירים שלי, של הרב שלמה כ"ץ, ר' קרליבך ז"ל ואבי היקר מאיר בנאי ז"ל".