השאלון "טבעי לי להופיע רק מול נשים": נירית חוטובלי בראיון

הזמרת והיוצרת הירושלמית מספרת לחדשות כיפה על ההופעות בכל הארץ לקהל נשי מגוון, מה היא עושה כשהיא לא מופיעה, וגם, איך היא שומרת על קשר עם המאזינות, "להיות זמרת זה עסק שצריך לתפעל בהמון רבדים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 09/06/22 10:06 י בסיון התשפב

"טבעי לי להופיע רק מול נשים": נירית חוטובלי בראיון
נירית חוטובלי, צילום: שירה ביליג

הכירו את נירית חוטובלי, בת 29, מתגוררת בירושלים. נשואה ואמא לנעמי אסתר. זמרת יוצרת שכובשת בשנים האחרונות את הסצנה הנשית הירושלמית וכבר הופיעה על הבמות הגדולות,
מהיכל מנורה ועד היכל התרבות. הופעותיה מיועדות לנשים בלבד על כל גווני הקשת והיא משתפת פעולה עם זמרות מוכרות מהמגזר.

נירית מופיעה ברחבי הארץ עם המופע שלה "ליבי ער" עם חומרים מקוריים שנעים בין משברים, רוח ומודעות עצמית גבוהה, ובימים אלו עובדת על אלבום בכורה. השיר האחרון שהוציאה, חידוש לפיוט "קריה יפהפיה" יצא ביום ירושלים האחרון וזכה לאהבה רבה.

מתי התקבלת לעבודה פעם ראשונה?

לפני עשר שנים. עבדתי עם נוער בסיכון מהשירות הלאומי דרך המוזיקה והליווי הרגשי
והיום אני בעיקר מקבלת באופן  פרטי לשעורים בסלון המוזיקלי שלי. 

נירית חוטובלי

נירית חוטובלי צילום: יקטרינה בורנידין

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

קשה לי להגיד שעשיתי טעויות, אני חושבת שהלכתי בדרך עם המקסימום שהיה לי והתקדמתי.
אני טיפוס שמאוד אוהב לחקור את הדברים ולהתייעץ וזה בהחלט מוכיח את עצמו כשהולכים בדרך, הכל מוצדק ולגיטימי. הטעות היחידה היא לא לנסות או לא להאמין שאפשר. עוד עניין הוא שלפעמים אנחנו חושבים יותר מדי מה הקהל רוצה לשמוע ולקבל ולא מה מרגש אותי.

מה את אוהבת בעצמך, במראה ובאופי?

את הסקרנות, האומץ וההתמדה. תכונות שבהחלט עוזרות להציב יעדים ולהגשים אותם. 
אבל עם זאת מביאות הרבה פרפקציוניסטיות שמובילות לא מעט לאי שקט כי תמיד צריך להגיע לאנשהו ותמיד יש מה לקדם. העבודה האמיתית שלי היא לגמרי למצוא את האיזון בין האש למים ולפעול מתוך נחת וקלילות.

איך נראה יום עבודה שלך? 
 
ביום יום אני זוכה לקבל אלי נערות ונשים מגיל 12 עד 60 לשיעורי פיתוח קול, גיטרה, כתיבה, הלחנה, ולתת יעוץ והכוונה לאמניות מתחילות בעזרת מדריך מיוחד שהכנתי. אין יותר מרגש מלראות את התהליך שכל אחת עוברת, חלקן מגיעות בשביל הנפש וחלקן בשביל לעמוד על הבמה עם היצירה שלהן בביטחון מלא. כל אחת מהן נכנסת לי ללב ואני הכי רוצה שהיא תצליח.

בין השעורים אני עובדת על העסק שלי – להיות זמרת זה עסק שצריך לתפעל בהמון רבדים (יח"צ, שיווק, בוקינג ועוד) מחפשת את יד ימיני בימים אלו. אחרי הצהריים אני אוספת את הבת שלי מהגן, בעלי חוזר הביתה וזה הזמן המשפחתי שלנו. אני שמה את הטלפון בצד לפעמים עד ליום המחרת.
בימים של הופעות אני לא מלמדת ועסוקה בלהתכונן מנטלית ולהיות מפוקסת לקראת ההופעה.

בתור זמרת דתייה, איך את מייצרת קשר עם הקהל?

כמו כל מוזיקאי, באמצעות המדיות. פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, סטטוס ווצאפ וקבוצות. כמובן גם דרך ההופעות אני שומרת על קשר עם הקהל שלי, שכולו נשים. החומרים שלי מגיעים לקהל נשי בעיקר כי שם העשייה שלי. בתחילת הדרך התייעצתי עם רב ונאמר לי להוסיף שהצפייה וההאזנה מיועדת לנשים
אבל זוהי הדרך להגיע לקהל חדש וזו העבודה.

מה היא יצירה מושלמת עבורך?

כזאת שהקהל הבין והרגיש את מה שרציתי להעביר.

עד כמה היה טבעי עבורך לממש את עצמך כזמרת?

טבעי מאוד. מאז שאני ילדה אני על במות, שרה ורוקדת ומופיעה בכל פינה. עניין ההופעה לנשים בלבד התחדד עם החזרה בתשובה, וזה דבר שאני שלמה איתו מאוד. טבעי לי לשבת לשיחת נפש עם הקהל ולשיר את הנשמה שלי, זה המקום שאני מרגישה בו הכי אני.