אברי גלעד למרב מיכאלי: "עכשיו את מבינה מה זה לאבד ילד"

אחרי התאונה הקטלנית בפתח תקווה בה נהרג ילד בן 13 שרכב על קורקינט, איש התקשורת תוקף את אזלת היד בטיפול בתופעה וטוען: "טרגדיה נוראית של קריסת הסמכות ההורית והיעדר אכיפה של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/22 10:43 ח בסיון התשפב

אברי גלעד למרב מיכאלי: "עכשיו את מבינה מה זה לאבד ילד"
אברי גלעד. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

תאונת דרכים קטלנית אירעה אמש בפתח תקווה בה ילד בן 13 שרכב על קורקינט נפצע באורח אנוש. במקביל למאמצי ההחייאה הוא פונה לבית החולים בילינסון אך שם נקבע מותו. הבוקר (ג') מתייחס המגיש ואיש התקשורת אברי גלעד לתופעה הגוברת בה נפגעים בני נוער על כלי רכב דו גלגליים. 

"עוד ילד נהרג על קורקינט. שובר לב", פתח גלעד בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו, "כמובן שלא פרסמו את הנתון המכריע בסיפור, קסדה או לא? ולמרות שאיני יודע את התשובה, אני שם את הז'יטונים שלי על לא. הוא לא חבש קסדה. למה? כי הוא רכב על כלי שבכלל אסור לו להיות עליו, אז על קסדה יקפידו איתו? ברור שלא. טרגדיה נוראית של קריסת הסמכות ההורית והיעדר אכיפה של המדינה".

איש התקשורת המשיך וסיפר על חוויותיו היום יומיות עם הרכבים הדו גלגליים: "ליד ביתי יש תיכון. כל בוקר וכל צהריים אני רואה עדרים של בני נוער באים והולכים על הקורקינטים שקנו להם, או אלה ששכרו ברמייה. מה שמשותף לכולם, עד האחרון, היא העובדה שיש להם קסדה תלויה על הכידון. משל למה הדבר דומה? ללוחם בצה"ל שיקבל אפוד קרמי ביציאתו לקרב, אבל יתלה אותו על הדלת של הנגמ"ש, או ילבש אותו פתוח. נשמע טיפשי, נכון? אותה טיפשות עצמה אני רואה במתי המעט שכבר טורחים, מפחד ההורים, לחבוש את הקסדה אבל לא רוכסים את הרצועה, כך שבנפילה הקסדה תעוף לפני שהראש יפגוש את אבני המדרכת".

"איפה האכיפה? איפה האיום שמי שייתפס נוהג בכלי חשמלי לפני גיל 16, ובמיוחד ללא קסדה לא יקבל רישיון נהיגה עד אחרי הצבא? איפה הפקחים, השוטרים, השב"כ, המוסד? הלו, תתעוררו, הילדים שלנו מתים בכבישים ללא כל צורך. שרת התחבורה, תני מהלך סיום מפואר, עכשיו את מבינה מה זה לאבד ילד", סיכם גלעד. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן