הכתב הסרוג נפרד מהתאגיד: "היה לי לעונג"

העיתונאי אוריה אלקיים, שעבד בתאגיד השידור מיום הקמתו, החליט לעזוב אחרי שש שנים "אני עוצר לרגע כדי להשקיע בעצמי" | אלקיים היה ידוע בעיקר סביב תחקירים על אפליות נגד יוצאי אתיופיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/22 18:44 ג בסיון התשפב

הכתב הסרוג נפרד מהתאגיד: "היה לי לעונג"
אלקיים, צילום: רונן פדידה

העיתונאי אוריה אלקיים, שהתחיל בגל"צ ואז הצטרף לתאגיד השידור כאן, עוזב את התפקיד אחרי שש שנים, בפוסט בפייסבוק שלו הוא כתב היום (ה') סיכום של תקופה, וציין כי הוא אינו יודע מה יעשה הלאה בחייו.

אלקיים מספר על תחילת דרכו: "לפני קצת פחות משש שנים יצאתי מגל"צ מבוהל מהמחשבה שלא אהיה עיתונאי יותר. בדיוק באותם ימים היה רחש בחש סביב איזו התארגנות שנקראה בפי יודעי דבר "התאגיד". שמעתי שעומר בן רובי חזק שם, אז שאלתי אם בא לו שאבוא כמו שהוא רצה שאבוא לגל"צ. אמר "בוא לראיון", וזהו. מאז אני פה - בקרוב כבר לא. לפחות בינתיים.

"אלו היו שנים מטורפות"

אלקיים כתב שאמנם הוא לא מסיים את דרכו בעיתונות, אך הוא פתוח לשמוע הצעות מעולמות אחרים: "אני אדם סקרן, אני עוצר לרגע גם כדי להשקיע בעצמי וגם כדי להחליט מה התחנה הבאה בקריירה שלי".

בהמשך הפוסט נזכר אלקיים בכתבות הגדולות שלו בתאגיד, כולן עוסקות באפליה כנגד יוצאי אתיופיה, בעיקר סביב סוגיות של הטלת ספק ביהדותם: "אלו היו שנים מטורפות, באמת. חוויתי בהן כמעט הכל והייתה לי הזכות והסייעתא דשמייא להשפיע על המקום שבו אנחנו חיים, ולו בקצת".

"צריך אומץ כדי פשוט לקום וללכת"

אלקיים סיכם ואמר כי: "ההחלטה הבשילה לאט לאט. בכל זאת, צריך אומץ כדי פשוט לקום וללכת. בטח כשמדובר במקום העבודה הראשון והיחידי בחייך. המקום שעזר לך להיבנות ולפרוץ, ושנתן לך את מלוא הגיבוי לפרסם תחקירים ולחולל שינויים. היה לי לעונג".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן