יש מה לחקור: הג'וב החדש של הכתב הסרוג בכאן 11

מינויים חדשים בדסק התחקירים של כאן 11: אל דסק התחקירים מצטרף העיתונאי הסרוג אוריה אלקיים ששימש לפני כן ככתב חינוך וחברה בתאגיד. העיתונאי אורן אהרוני יעמוד בראשו של הדסק

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 11:18 כג בטבת התשפב

יש מה לחקור: הג'וב החדש של הכתב הסרוג בכאן 11
אלקיים, צילום: רונן פדידה

כאן 11 מרחיב את דסק התחקירים שלו: אוריה אלקיים ישמש כתב תחקירים בדסק לאחר שסיקר בשנים האחרונות את תחום החינוך והחברה בכאן 11 והוביל מספר תחקירים גדולים. העיתונאי הבכיר אורן אהרוני מונה לראש דסק התחקירים של חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי. בנוסף, את הדסק ילווה בייעוץ מקצועי העיתונאי החוקר הוותיק מוטי גילת.

אוריה אלקיים סיקר עד עתה את תחום החינוך והחברה בכאן 11. אלקיים פרסם בשנים האחרונות את תחקיר המוהלים שבו חשף כי מוהלים בכירים מעודדים את תלמידיהם "להתאמן" על תינוקות בני העדה האתיופית, תחקיר יקבי ברקן שבמסגרתו התגלה כי החברה מדירה עובדים יוצאי אתיופיה, ותחקירים על הנעשה בתחנת המשטרה בקריית מלאכי: תחקיר שחשף כיצד נתפרו בתחנה תיקים לאזרחי שומרי חוק במטרה להציג מצג שווא של ירידה בפשיעה, ותחקיר שבו נחשף כיצד נהגו שוטרים בתחנה באלימות ובגזענות כלפי יוצאי אתיופיה. בעקבות תחקיר זה הודח מפקד התחנה.

אורן אהרוני משמש ככתב בחטיבת החדשות מאז הקמתה במאי 2017, במהלך התקופה הוא הוביל תחקירים עיתונאיים וחתום על פרסומים בלעדיים בולטים ובהם חשיפת הנהר הסודי בים המלח, תחקיר על חברת כי"ל וסדרת התחקירים "ארץ עיר" על שחיתות ואי סדרים ברשויות המקומיות ובעיריות.

מוטי גילת, עיתונאי חוקר וותיק ילווה את הדסק בייעוץ מקצועי. אהרוני וגילת שיתפו פעולה בשנה האחרונה בשורת תחקירים משותפת בהם: התנהלות בית החולים וולפסון, התחקיר הוביל לדוח של החשב הכללי באוצר המצביע על חשד לפלילים, ותחקיר על התנהלות עיריית שדרות שחשף חשד לאי סדרים והוביל לבדיקת הפרקליטות בעניינו של ראש העירייה.


(התחקיר של אלקיים בנושא האפליה ביקבי ברקן)