מיקי גבריאלוב מגלה: בהתחלה אריק אינשטיין פחות התחבר למילים של השיר הזה

המוזיקאי האהוב שעבד עם אריק איינשטיין ויצר איתו שישה אלבומי מופת, מספר על הליך יצירת השיר "הוא מלך שם" שאחרי תהליך ומילים חדשות של הפזמונאי יענקל'ה רוטבליט נקרא "צא מזה": "הרווחנו עוד טקסט מצוין"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/05/22 15:38 כד באייר התשפב

מיקי גבריאלוב מגלה: בהתחלה אריק אינשטיין פחות התחבר למילים של השיר הזה
מיקי גבריאלוב, , צילום: Yahav Gamliel/Flash90

מיקי גבריאלוב נחשב כבר עשורים רבים לאחד המוזיקאים המוערכים והאהובים בישראל. כשהוא חתום על אינספור שירים ולחנים הנחשבים לנכסי צאן ברזל, כולל "אמא אדמה", "ערב מול הגלעד" ו"עוף גוזל". אחד משיתופי הפעולה הכי משמעותיים ומוכרים שלו הם עם אריק איינשטיין ז"ל, חיבור שהוביל ליצירת להיטים רבים לאורך השנים.  

לקראת צאת המופע של גבריאלוב "מיקי זוכר את אריק", שיתקיים בשבוע הבא, מספר המוזיקאי האהוב על הליך יצירתו של אחד השירים המוכרים שהיה באלבום הראשון מתוך שישה שהוציאו הצמד איינשטיין-גבריאלוב ונקרא "בדשא אצל אביגדור" שיצא בשנת 1971.

"חוזרים אחורה בזמן", פותח גבריאלוב את הסיפור בחשבון הטוויטר שלו, "השנה היא שנת 70' וקצת אריק ז"ל ואני כותבים שירים לאלבום שאנחנו מקווים שיצא בשם: 'בדשא אצל אביגדור'. אני כותב שיר, מוסיקה ומילים וקראתי לו 'הוא מלך שם', נכתב על חיים רמנו כי חיים היה סוג של מלך בבית של אימא ואבא שלו", מציין גבריאלוב בהתייחסות לגיטריסט בלהקת "הצ'רצ'ילים".

"משמיע לאריק את השיר, שהקליט אותו על טייפ רקורד של אז בכדי להקשיב יותר טוב בבית. בפגישה הבאה אריק כבר מביא מילים של יענקל'ה רוטבליט והשיר הפך להיות 'צא מזה' המוכר לכולם. נראה לי שאריק פחות התחבר למילים. ככה הרווחנו עוד טקסט מצוין של יענקל’ה רוטבליט", מסכם גבריאלוב.