"כשאני רואה את הציצית אני יודע שיש השם בעולם": אלירז שדה ממשיך להתחזק

זוכה העונה השניה של האח הגדול, אלירז שדה, נמצא בתהליך התחזקות ארוך. שדה סיפר על תחילת התהליך: "בשיעורים הראשונים, לפני 6-7 שנים הייתי מחריד, אני הייתי מעיף את עצמי, הייתי מחפש סתירות, אבל הם לא התייאשו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/22 23:25 כ באייר התשפב

"כשאני רואה את הציצית אני יודע שיש השם בעולם": אלירז שדה ממשיך להתחזק
שדה., צילום: Tomer Neuberg/Flash90

איש התקשורת וזוכה העונה השניה של האח הגדול, אלירז שדה, נמצא בתהליך ארוך של התקרבות לדת. בפברואר 2020 כתב בחשבון הטוויטר שלו: "יוצא משיעור תורה. גם אתמול הייתי. אה והנחתי תפילין הבוקר בסגנון ספרדי. והתחלתי לשמור שבת לאחרונה". בראיון לאולפן שישי, סיפר שדה על תהליך ההתחזקות שלו.

"האמת שהם רדפו אחריי"

"לפי ההגדרה שלי אני יהודי מאמין שמנסה לעשות כמה שהוא יכול טוב". במהלך השנים החל שדה להקפיד על כיפה וציצית, והוא לא מתבייש בכך. "אני צריך כל הזמן להסתכל במראה ולראות שם אדם שהוא מאמין בהשם". שדה הוסיף בהמשך: "זה בשבילי, אני כשאני רואה את הציצית, אני יודע שיש השם בעולם".

"יש את השורשים שלך, אתה קורא, אתה לומד, אתה מקשיב למה שקורה ומה שקרה", הסביר שדה בראיון. על השאלה מה גרם לו לחפש את השורשים האלה, השיב: "האמת שהם רדפו אחריי, את יודעת יש הרבה יהודים טובים ברחובות. אז אמרו לי 'בוא לשיעור' ו'בוא לשיעור' ובסוף אתה הולך לשיעור, אתה שומע ואתה מקשיב. בשיעורים הראשונים, לפני 6-7 שנים הייתי מחריד, אני הייתי מעיף את עצמי, הייתי מחפש סתירות, אבל הם לא התייאשו".

"דנה וייס את מאמינה בהשם?"

בנובמבר 2020 התארח שדה בתכנית האירוח של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ'. כוכב הכדורגל לשעבר היה בבידוד, ומי שהחליפה אותו היתה העיתונאית דנה וייס. שדה החליט להקליט את הריאיון במלואו, מתחילתו ועד סופו. החלטתה שהתבררה בדיעבד, כנכונה.

איש התקשורת העלה לחשבון הטוויטר שלו קטעים שירדו בעריכה, וכתב: "שבוע מבורך. לכל שומרי השבת שפספסו, מתי נוח שאשתף את האירוח המלא והלא ערוך שלי מול אופירה ודנה?". באחד מהקטעים שאל את דנה וייס אם היא מאמינה בהשם, וויס השיבה: "דפדף".